Sidan 15 av 40 FörstaFörsta ... 5131415161725 ... SistaSista
Resultat 141 till 150 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #141
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    tack för tipset,läste artikeln och det var en hel del faktafel,annars verkade artikelförfattaren ganska nöjd med Bossen trots att han verkade ha vissa hanteringsproblem
    Ja, den höll visst på vridas ur händerna på honom för han var oförberedd när han starta och varva den

  2. #142
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Ja, den höll visst på vridas ur händerna på honom för han var oförberedd när han starta och varva den
    Förstår precis vad det handlar om...det var en ruskig kraft som flyttade hojen åt höger. Precis som en BMW Boxer, bara så oerhört mycket kraftigare!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #143
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    ja,varför ska man varva när man startar, min går alldeles utmärkt att starta på "tomgång" (alltså utan extra gas)
    Sidvridet finns bara vid friläge,lägger man i växeln så tar växellådan den bort helt och hållet,du kan vrida bäst du vill när du kör och det blir inget sidvrid,dock kan den spinna loss vid för mycket gas
    Senast redigerat av klaus den 2010-06-29 klockan 04:27.

  4. #144
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    ja,varför ska man varva när man startar, min går alldeles utmärkt att starta på "tomgång" (alltså utan extra gas)
    Sidvridet finns bara vid friläge,lägger man i växeln så tar växellådan den bort helt och hållet,du kan vrida bäst du vill när du kör och det blir inget sidvrid,dock kan den spinna loss vid för mycket gas
    Visst var det så att gamla BMW boxrar hade sidvrid även när man körde?

    Va häftigt med v8:a på en hoj ju;D

  5. #145
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jag har provkört Hugos hoj också, och visst är det skillnad på small block och big block. Jag tycker att jag har fått bra kick på min när man drar iväg men nog var Hugos LS-2 med 6,0 liters motor värre,sedan har ju fabriken ändrat så 2010 sitter det en 6,3 liters LS-3 på den större maskinen,så den lär vara ännu vassare.
    jo, det är verkligen häftigt med en V8 på hojen

  6. #146
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    jag har provkört Hugos hoj också, och visst är det skillnad på small block och big block. Jag tycker att jag har fått bra kick på min när man drar iväg men nog var Hugos LS-2 med 6,0 liters motor värre,sedan har ju fabriken ändrat så 2010 sitter det en 6,3 liters LS-3 på den större maskinen,så den lär vara ännu vassare.
    jo, det är verkligen häftigt med en V8 på hojen
    Och jag som tyckt V2 är det häftigaste. Kan tänka mig efter en provkörning med V8:a att jag kommer vilja ha en sådan. Synd dem är ovanliga och lite för dyra för min plånbok.

  7. #147
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Hugo har begagnade från ca 300.000 (en 2006), men det finns ännu billigare,men det kanske är för dyrt ändå

  8. #148
    Jo, tyvärr för dyrt ändå.

  9. #149
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    lite nya bilder,vitmålade fläkten syns,ser snyggare ut än den svarta,nya bakskärmen med draken
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av klaus den 2010-07-17 klockan 07:15.

  10. #150
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    o några till,hoj live i Barkaby,Finlandsresan,Handelsboden kortege i Stockholm slutet av maj
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av klaus den 2010-07-17 klockan 07:17.

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •