Sidan 7 av 40 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #61
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Jag skulle gärna pröva.

    Har inga fördomar längre efter att testat GoldWing och BMW.s 1200LT. Dom är bra mycket lättare att köra än man tror. Så länge det rullar är det inga som helst problem utan det är bara vid trixande och fixande för att få dom på plats i en parkeringsruta som det kan vara lite tungt. Hade en oerhörd respekt för LT:n de första milen innan jag insåg hur enkel den var att köra. Gick förträffligt att koppla in farthållaren, släppa styret och bara styra genom att förflytta kroppsvikten. Trodde innan att en så´n klump kan väl inte vara nå´t kul på en krokig väg, men det var precis vad den var. Gick att åka undan precis så mycket jag ville. Det var inte hojen som satte gränsen på något sätt.

    Misstänker att det kan vara något liknande med Boss Hoss.
    Det är inte vikten och storleken i sig som har så stor betydelse utan hur hojen är balanserad och var tyngpunkten hamnar som avgör smidigheten, som jag upplever det.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-05-19 klockan 17:12.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #62
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Du har så rätt Mats,enda begränsningen när det gäller Boss är att sitthöjden på dom vanliga modellerna är 71cm och iom att den är bred som en häst så får man ha lite långa ben för att nå till marken,tror att nånstans runt 178 räcker för att slippa stå på tå,jag är 190, så har inget problem men min dotter som är 170 når inte marken,måste ha högklackat Boka en provkörning med Hugo,vore trevligt med ytterligare någon som verkligen har kört en,och eftersom du är mer erfaren motorcykilist än jag så kunde man jämföra upplevelsen och synpunkter

  3. #63
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Sitthöjden känns inte så hög jämfört med min KTM, den har dryga 90 cm i sadelhöjd, men är å andra sidan väldigt smal om midjan som en jakthund!
    Mina 185 cm räcker gott till för att nå ner med båda fötterna i marken.

    Måste tillstå att jag är riktigt sugen på en provtur. Helt ofarligt för min del. Kommer aldrig att ha råd med en dylik maskin. Annars slår "bytardjävulen" till så fort man provkört en annan hoj...
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #64
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Håller med om att det skulle vara riktigt kul att prova.
    Har bara hunnit köra min nuvarande hoj c:a 50mil.
    Tyckte den var bänglig i början (förmodligen ingenting jämfört med Bossen) men man vänjer sig fort.
    Ska fundera på det där med provkörning.
    Blir det inte i år så kanske det bli nästa år.

  5. #65
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37

    Post

    Tja, det var det....
    Man bör alltså vara längre än en pygmee` för att kunna nå ner till backen
    (jag visste att det skulle finnas en hake )
    Nåja, då får man nöja sig med att alla som har långa ben snarast kan åtege i text den feeling som troligen infann sig vid provkörningen.
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

  6. #66
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Folk är helt besatta av det här med att åka omkring med båda fötterna i backen, förstår inte tjusningen. Så länge man kan få ner en tå på nån sida räcker det.

  7. #67
    Att få ner en tå känns osäkert om jag skall skjutsa, alla har inte den rätta balansen när det gäller att kliva på, sedan vid en korsnig så känns det om man har 80 kg bakpå, det är tungt.
    Jan-Olov

  8. #68
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    även om Bossen är extremt välbalanserad så med 620kg vikt vill jag ha hela foten på sidan nere,ändå kan man inte hålla emot om man skulle luta för mycket,då får man imponera på folk och lyfta upp den igen,vilket som tur är är ganska enkelt. En passagerare bak är knappt märkbart på såna vikter men o andra sidan var min dotter inte så tung heller.
    Det finns en 7cm lägre modell men inte för provkörning än så länge, så det är platådojer som gäller för dom kortare tills vidare.
    Senast redigerat av klaus den 2009-11-25 klockan 07:25.

  9. #69
    Medlem Bänkad o Klars avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    i bergslagen
    Inlägg
    37

    Post

    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Folk är helt besatta av det här med att åka omkring med båda fötterna i backen, förstår inte tjusningen. Så länge man kan få ner en tå på nån sida räcker det.
    Molgan, jag menade just ett tåläge, men, på den där hojjen
    får jag inte ner ens en tå
    Kör försiktigt!
    Det är inte bara hojen som kan återkallas av sin tillverkare......

  10. #70
    Mc-Bosse
    Gäst
    Första gången jag såg din Boss Hoss så tänkte jag: Är hela mc:n en kylare? En kylare ska vara osynlig tycker jag men det är ju svårt att gömma (eller få att smälta in) en dylik i gigantiskt format på en mc...

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •