Sidan 33 av 40 FörstaFörsta ... 233132333435 ... SistaSista
Resultat 321 till 330 av 394

Ämne: Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4

  1. #321
    Tråd rensad

    Eftersom nivån blev väl låg är hela diskussionen om hojval i slutet av tråden borrtagen.
    Vissa inlägg var lägre än andra, men det gick inte att dela upp på något bra sätt utan får bli såhär.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #322
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tack för det pewa!
    Ove

  3. #323
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Mina inlägg var inte låga. Oh well.

    Knarr

  4. #324
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Rätt beslut..rena sandlådan..


    Sent from my iPad using Tapatalk

  5. #325
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Tråd rensad

    Eftersom nivån blev väl låg är hela diskussionen om hojval i slutet av tråden borrtagen.
    Vissa inlägg var lägre än andra, men det gick inte att dela upp på något bra sätt utan får bli såhär.
    Hojvärlden är ju rätt lika hästvärlden, som jag är mycket väl insatt i. Där råder oxå ett visst tryck att skaffa en likadan häst eller en " finare " än de andra.
    Det finns ju en klubbmentalitet bland hojåkarna där alla helst skall ha likadana typer av hoj för att vara med.
    Man måste kunna acceptera att folk har olika åsikter när det gäller hojval.
    Framför allt skall man inte raljera och vara spydig över en annans hojval.
    Man kan ju framhålla en viss typ av hoj, men inte anse att andra är mindre värda för det...............

  6. #326
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    här en bild från sommarens utflykter,måste nog säga att 360 däcket överträffade alla förväntningar
    Riktigt fett däck. Måste dock fråga hur du hanterar kurvor? Har nämligen för mig att bredd över 220 gärna vill gå rakt fram?

  7. #327
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Då har du troligen aldrig kört med brett bak
    Fabriksoriginal på den tiden när jag köpte hojen var 230 bak (Intruder 1800 och Ducati Diavel har fabriksmonterat 240 bak)
    Hojens vikt och vrid gjorde att jag bytte till 330 nästan omgående och fick bra mycket bättre köregenskaper, men det var bara 17" ,så trots att jag höjde baken på hojen så skrapade jag ibland i vid svängarna
    Nu med 18" och 360 så är allt detta borta,funkar suveränt på kurviga vägar, nu kan jag verkligen lägga hojen i svängarna.
    ( trots att det är 360, så är det faktiskt ett mc däck)

    har en bekant i England som bygger en V8 med 360 bak och 250 fram, där är jag lite fundersam,intressant att se när hojen blir klar
    Senast redigerat av klaus den 2014-03-24 klockan 00:53.

  8. #328
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Då har du troligen aldrig kört med brett bak
    Fabriksoriginal på den tiden när jag köpte hojen var 230 bak (Intruder 1800 och Ducati Diavel har fabriksmonterat 240 bak)
    Hojens vikt och vrid gjorde att jag bytte till 330 nästan omgående och fick bra mycket bättre köregenskaper, men det var bara 17" ,så trots att jag höjde baken på hojen så skrapade jag ibland i vid svängarna
    Nu med 18" och 360 så är allt detta borta,funkar suveränt på kurviga vägar, nu kan jag verkligen lägga hojen i svängarna.
    ( trots att det är 360, så är det faktiskt ett mc däck)

    har en bekant i England som bygger en V8 med 360 bak och 250 fram, där är jag lite fundersam,intressant att se när hojen blir klar
    Har kört hoj med bredare bakhjul än mitt men inte lika brett som ditt och mig veterligen så gör breda bakdäck att hojen vill trycka sig igenom kurvan istället för att följa den, lite som understyrning, att vilja gå rakt fram.

  9. #329
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Darkman Visa inlägg
    Har kört hoj med bredare bakhjul än mitt men inte lika brett som ditt och mig veterligen så gör breda bakdäck att hojen vill trycka sig igenom kurvan istället för att följa den, lite som understyrning, att vilja gå rakt fram.
    Kanske jag nu stoppar huvet i snaran, men är det inte så om man tänker på geometrin, att om man breddar ett bakhjul, så flyttar du ju hojens centrumspår ganska långt utåt från dess medellinje. Därför måste ju även framhjulet breddas.
    Utan breddning i fram, så kommer ju hojen gå snett som en hund vid nerlägg och då bli understyrd. Det måste vara harmoni mellan de olika breddningarna.
    Frågan som uppstår är ju, om man får en jäkligt kvick hoj genom böjarna med bredare däck fram??

  10. #330
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Frågan som uppstår är ju, om man får en jäkligt kvick hoj genom böjarna med bredare däck fram??
    Ser man GP-förare så verkar man köra 125/600R16.5 respektive 190/650R16.5 och hojarna ligger ju nästan raklånga i kurvorna. Standardhojar brukar ha 120 resp. 190 så stor skillnad är det inte. Skulle bredare däck vara bättre skulle GP-förare använda det.

Liknande ämnen

  1. ABUS detector eller Oxford Boss?
    Av GhostRider i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 10:02
  2. Boss 2008
    Av klaus i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-03-26, 03:36
  3. Renovering TWN 350 BOSS. flottörhus fattas!!
    Av CaptainSwed i forum Veteran
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-09, 19:35
  4. 100 Boss Hoss 25-27/6 2010
    Av klaus i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 06:02
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •