Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Besiktiga hojen.

  1. #1

    Besiktiga hojen.

    Jag har en besiktning på gång närmare bestämt den 6/3 och med tanke på vädret som rådder så ser jag inte fram åt att åka och göra det. Mc tycker jag skall besiktigas under varmare årstiden inte på vintern, sista datumet är den sista mars och den 6 var det enda som var ledigt. Det borde gå att ändra på så att ingen skulle behöva besiktiga så här års, väntar jag så blir det straffavgift och det är inte häller så kul lasta på kärra skulle gå men inte det heller passar mig. Vi får se om det besiktigas eller jag får ringa återbud med risk att inte få köra när vädret slår om. Jag får hålla tummarna.
    Jan-Olov

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Om du besiktat den i somras redan, skulle det då bli två år framåt och på sommaren i så fall? Nån som vet? För i så fall kan man ändra årstid? Min glidare besiktades dec -06 men har en 5:a som slutsiffra. Den skulle besiktas dec -08 igen så frågan är om man kan ändra och få en annan besiktningsperiod i så fall?

  3. #3
    Jag har för mig att det är första inregisteringddagen som gäller, så det går ju inte att göra något åt i efterhand.
    Jan-Olov

  4. #4
    Medlem jockenords avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    17
    Hej

    Man kan göra som Katarina skriver så får du ändrard besiktningsperiod,
    jag gjorde så på husvagnen och det är inga problem.

    mvh
    Jocke
    Körde Yamaha XJ900 -83:a, Såld aug-13
    Kör Triumph Sprint ST -00 och
    Honda XL1000 Varadero -08
    frugan körde en Kawasaki VN750 -94:a
    kör nu en Kawasaki ER6-N -07:a

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det är helt riktigt som beskrivs att man kan ändra period själv, beroende på när man besiktigar. Sen är det samma månad som gäller framöver. Mycket enkelt att fixa. Kostar heller ingen straffavgift att inte besiktiga. Det blir bara körförbud, innebärande att man endast får köra till och från verkstad och till besiktning.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Jag kunde ändra min tid till den 31 i stället så nu är det förhoppningsvis lungt, vädret ställer nog inte till det för mig.
    Jan-Olov

  7. #7
    Nu har jag kollat så långt jag begriper och allt är ok, tvättat den för första gången i år. Hoppas att det inte är för jäkla kallt i morgon för jag tänkte ta hojen till jobbet och köra direkt.
    Jan-Olov

  8. #8
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Verkar som du hade tur med vädret och med en Varadero kan jag inte tänka mig annat än att allt gick bra. Besiktningskillen hade säkert ett stort leende på läppen efter att ha kört en lite extra lång provrunda.
    Själv ska jag besikta om några veckor.

  9. #9
    Inga problem, men det var inte väntat något annat. Nu åker jag två år till. Besiktnings killen vågade inte köra för det var fullt av grus runt huset som rundan går och som han sa ska den läggas så får du göra det själv.
    Senast redigerat av Jan-Olov den 2009-03-31 klockan 21:11.
    Jan-Olov

  10. #10
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Ja så ska det gå till, och alltid skönt när det är gjort. Jasså han avstod t.o.m.provrundan.
    Var det kanske en kortbent besiktningsman.

Liknande ämnen

  1. om man skulle försöka besiktiga
    Av xjman i forum Min hoj
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-04-21, 10:09
  2. Ny på hojen...
    Av LinusE i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 08:21
  3. Ny här på hojen.nu
    Av Masen i forum Ny på forumet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 15:18
  4. Hojen.nu 2år!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:40
  5. Hojen!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 10:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •