Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 40

Ämne: Datorproblem/Datorprogram

  1. #11
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Då jag fick all hjälp som behövdes förra gången här så utmanar jag ödet och provar en gång till med ett annat problem.

    Även detta gäller ett excel blad vi har en tävling i vår klubb där man får poäng för varje aktivitet som finns i klubbens kalender och som man deltar i. Jag har gjort i ett Excel blad med alla namn till vänster i Kolumn A, adreser i B och sen har jag första aktiviteten i C andra i D osv. Problemet är när jag börjar komma för långt till höger har ju namnen till vänster försvunnit och jag har inte provat med en Widescreen skärm men jag tror inte det hjälper.....


    Frågan är alltså kan man låsa den första kolumnen A och B så att när man rör sig åt höger på bladet så står namnen kvar och förbrukade datumar åker in bakom namnen?

    Vad lätt det är att förklara i skrift...........inte !
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  2. #12
    Jag är inte duktig på detta men markera kolun B se sedan verktygsfältet under "Visa" och klicka på "Lås fönster". Nu kan du dra hela altet åt höger och namnet skall stå stilla. Jag hoppas att jag förklarat så att du fattar vad jag menar.
    Jan-Olov

  3. #13
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Du är betydligt bättre än mig även om inte det säger så mycket .
    Tack så hemskt mycket nu fungerar det precis som jag försökte beskriva.
    Det inte lätt att vara datadyslektikor och ha dem uppdragen jag har tagit på mig.........
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  4. #14
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Då var det dags igen......
    Excel programmet (kan vara jag med..) har döljt kolumn A fast jag försöker följa Herr Gem´s anvisningar så vill skiten inte komma fram.
    Jag skickar gärna skiten till någon som vill försöka hjälpa mig.

    Tacksam på förhand.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #15
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    beror ju lite på hur det ser ut, men troligen har du gjort så att bredden på kolumn A =0

    Lättaste sättet att ändra det är att klicka i den grå rutan vänster om A och ovanför 1, då markeras hela bladet.
    Ta sen och ändra en av kolumnerna som du ser bara en aning, detta gör att alla kolumner får samma bredd, även A som då kommer fram.
    Bredden ändrar du genom att sätta markören mitt över strecket mellan kolumnerna i det grå fältet (där det står B , C , o.s.v), symbolen blir då ett streck med två pilar, klicka ner musknappen och dra en aning åt höger (säkrast, drar du för långt åt vänster kan alla bli dolda ;-) ) då ändras alla kolumner, sen kan du kanske få finjustera det om du vill ha lite andra bredder.

    lycka till!

  6. #16
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Är testat men hjälper tyvärr ej.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  7. #17
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    maila du den till mig kan jag ta mig en liten titt på det :-)

  8. #18
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Mycket tacksam för ditt intresse, så den är skickad nu.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  9. #19
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    Nya klurigheter....

    När man har typ en hemsida som i mitt fall som använder "microsoft front page 2003" finns det någon möjlighet att när man sparar vår sida i favoriter att man kan få med en liten logga som typ här på hojen?
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  10. #20
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    När man har typ en hemsida som i mitt fall som använder "microsoft front page 2003" finns det någon möjlighet att när man sparar vår sida i favoriter att man kan få med en liten logga som typ här på hojen?
    Ja, spara en liten bild i rooten på din webbkatalog (där du har din index.html/htm/php) som du döper till favicon.gif (eller om det var .ico)

    Filen ska vara 32x32 pixlar, när du uppdaterar din webbläsare sen så kommer bilden att visas före adressfältet och sparas som symbol för bokmärken/genvägar

Liknande ämnen

  1. HJÄLP??? (Datorproblem)
    Av Gibson i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 14:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •