Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: 86,4

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    86,4

    Vad tusan menas med ”86,4”?
    Kilometer…? Hastighet?? Kubikcentimetrar? Antalet kuggar på ett drev på nån hoj?

    Nä det är faktiskt min vikt. Jag råkade ställa mig på vågen i morse, jag själv gjorde inte vågen utan snarare tappade hakan. När har jag gått upp till den vikten?? Så jag motiverade mig själv, drömde mig tillbaks till när jag sist jagade kalorier och lyfte skrot på gymmet, då fick jag bort 12 kg och var ganska nöjd med mig själv och min nya kropp jag jobbat tillbaka mig till.

    Det jag föll på den gången var den extremt annorlunda kosten, rikligt proteinrik och kalorifattig till max, det är jobbigt att ändra gamla matvanor till något helt nytt och fullständigt annorlunda. Efter ett tag börjar man sakna köttbullarna. Och annat med för den delen. ”Jag kan väl få äta några köttbullar i dag trots att jag åt vad jag ville i lördags? En dag till gör väl inget, jag tränar ju?” och sen blev det tre dar i veckan man åt som vanligt och snart smög en fjärde dag på. Till slut åt jag som vanligt alla dar i veckan. Då tyckte jag det var fel att lyfta skrot när man proppar i sig en massa fel fetter, jag skulle bara se grov ut och inte smal och tjusig med muskler.

    Nu ska jag inte vara lika hård och tuff mot mig själv, jag *kan* äta som vanligt men i mindre mängder. Det har varit rena skogshuggartallrikar när jag tagit min portion… Jag har beräknat att ca 1 kg i veckan ska jag tappa och jag hoppas orka hålla mig motiverad och nå målet.

    Varför jag går ut och berättar det här är för att det blir en sporre för mig, nu kommer alla veta och de som möter mig kommer titta så jag sköter mig. Och då kan man inte fuska! =)

    Jag tyckte synd om mina hojar när jag stod på vågen i morse, så mycket vikt de ska släpa runt på. Och tänk så ofta jag måste köpa nya däck, funderade jag vidare och blev snål. Enda sättet att spara däck på är att gå ner i vikt, kom jag fram till.

  2. #2
    äää skit i det , jag väger 100,5 nu och jag har bantat i 5 år och gått upp 7kilo,den e det ju så att om det blir värre kristider så finns det ju något att ta av , tänk possitivt

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    HAHAHA! Ja så kan man också se det, Nilsson! Fast jag tycker mest synd om mina moppar så jag ska bli snällare mot dom. =)

  4. #4
    du har väl liksom jag en max last på 200kg per hoj

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    du har väl liksom jag en max last på 200kg per hoj
    Shhh!

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Hej Katarina!

    Har liksom samma problem, att vågen visar mer än jag önskar. Behöver någon morot för att, förhoppningsvis, lyckas!

    Tar du min utmaning att se vem som kan minska mest, procentuellt, under en tioveckorsperiod. Väger idag 95 kilo och skulle gärna ner till 90. Är skitnöjd om jag klarar dessa fem kilo på den tiden. Ditt mål är riktigt tufft må jag säga. Ska vi säga att förloraren köper ett nytt bakdäck till segraren? Eller har du något annat förslag?
    Vi kan redovisa resultaten här i tråden en gång i veckan, exempelvis varje måndag.

    Vad säger du, ställer du upp?
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Tar du min utmaning att se vem som kan minska mest, procentuellt, under en tioveckorsperiod. Väger idag 95 kilo och skulle gärna ner till 90. Är skitnöjd om jag klarar dessa fem kilo på den tiden. Ditt mål är riktigt tufft må jag säga.
    5 kg är väl ingenting? Jag tänkte äta som jag brukar men i mindre mängd samt rätt sorts fetter. Dessutom lägger jag in mellanmål för det har jag slarvat med. I dag har jag nått 1331 kcal och jag har känt mig konstant hungrig. Jag minskar mitt kaloriintag med drygt 700 kcal per dag, så maxgränsen för mig är 1300 kcal/dag.

    Ska vi säga att förloraren köper ett nytt bakdäck till segraren? Eller har du något annat förslag?
    Jag behöver inga nya däck men du tycks behöva då du frågar?

    Jag tillagade världens godaste fisk alldeles nyss. Supersmarrig!!
    Jag la hackad lök i botten, på med gösfilén och citronstänk, strödde över Lätt Crème Fraiche blandat med kryddor och fiskbuljong, på med riven ost och så in i ugnen nån halvtimme. =)

    Nu ska jag planera morgondagens matintag.

  8. #8
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    1 kg i veckan bara genom att ändra kosten låter både plågsamt och ohälsosamt, alla är vi olika men jag hade då inte fixat det utan motion.

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    [QUOTE=Katarina;15711]
    Jag minskar mitt kaloriintag med drygt 700 kcal per dag, så maxgränsen för mig är 1300 kcal/dag.
    Tolkar jag dig rätt om du tidigare legat på 2.000 kcal/dag och numera bara ska äta 1.300 kcal/dag?

    Jag behöver inga nya däck men du tycks behöva då du frågar?
    Ska vi säga en femhundring då till den som går ner mest, procentuellt, till den 15:e april?

    Jag tillagade världens godaste fisk alldeles nyss. Supersmarrig!!
    Jag la hackad lök i botten, på med gösfilén och citronstänk, strödde över Lätt Crème Fraiche blandat med kryddor och fiskbuljong, på med riven ost och så in i ugnen nån halvtimme. =)
    Låter riktigt gott, den får jag pröva!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Själv är det inte vikten som är fel utan jag är bara för kort i förhållande till den
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •