Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Säsongen 2009

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Säsongen 2009

    Vad ska ni göra kommande säsong? Köra till några spännande resmål kanske? Berätta!

    Själv ska jag köra Sthlms Vinterrally nu den 8 februari och senare ska jag köra mc i Älvdalen i snö, jag vet att det finns gott om snö där. Jag ska köra till Skåne och köra runt där under en vecka. I övrigt kommer jag hålla mig hemma och köra till Sörmlands fina vägar och en och annan grusväg som hittas här och där.

    Vad ska ni göra för nåt roligt denna säsong?

  2. #2
    jag ska köra en tur med katarina här nere i skåne , annars blir det nog ingen körning direkt , som jag skrivit förut så har jag tappat suget för att köra , har länge funderat på och sälja hojarna men de äter ju inget där de står så vi får helt enkelt se vad som händer

  3. #3
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Har faktiskt inte planerat något särskilt. Det blir som vanligt till olika motortävlingar runt om som blir mina resmål. Ofta blir det då att leta sig fram på småvägar som jag absolut föredrar att färdas på.
    Brukar varje år besöka en tävlingsbana jag aldrig varit till tidigare, förra året blev det Karlstad, vad det blir denna säsong vet jag inte. Det börjar i alla fall med Lag-Cupen i Vetlanda i mitten av April. Inte långt kvar Hoppas vi har en bra säsong framför oss med lagom väder och fri från olyckor.

  4. #4
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    Längtar verkligen till säsong 2009.
    Planer finns men jag har en partner som jag måste och vill ta hänsyn till.
    Har en son som ha bott i drygt 2 år i oslo, så det kan bli en hoj-resa dit.
    I övrigt så kommer säsongen att likna förra årets men bättre rustad den här gången.
    Västmanland - uppland varannan vecka lär det bli ,via sala och östervåla : en bra hoj-väg.
    Mycket mer kan det bli, så det återstår att se.
    Ser fram emot en skön säsong (hoppas)
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Planerar att åka ner till Österrike, mitt favoritland för hojåka. Tröttnar aldrig på de slingrade vägarna, alppassen, vyerna och den goda maten. På hemmaplan ska jag köra så mycket grusvägar som jag hinner, både improviserade turer och mer organiserade flerdagars. Sen kommer det naturligtvis bli även asfaltsturer till olika trevliga resmål i form av kul muséer och trevliga fik.

    Om vädret är gynnsamt och det är barmark hoppas jag kunna göra årets första körning på Stockholms vinterrally. Det kan lika gärna vara plusgrader och barmark som snöstorm. Håller tummarna för ett skönt väder, annars får jag väl åka dit och fotografera.....
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    *snip* …annars får jag väl åka dit och fotografera.....
    Ja det vore skoj, jag har annars roat mig med att köra runt och fotografera dom senaste två åren. Nu tänkte jag faktiskt delta i själva rallyt så något fotograferande blir inget av för min del. Vore skoj om du kunde köra runt och plåta folk, de vill alltid ha bilder och även medlemstidningen vill ha både bild och text som berättar om äventyret. Plåta du gärna! =)

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    PS: artikeln hamnar förmodligen då i riks, där ca 4500 medlemmar får se bilderna. Det har mina bilder gjort sista gångerna.

  8. #8
    April
    Hoppas ta ut hojen senast påsk!

    Maj
    Tur till Skåne. Åka skåne runt blir det nog.

    Juli
    Riksväg 17 i Norge. 7 dagar med underbar åkning bland berg och fjordar

    Augusti
    Mälaren runt

    Hela säsongen 2009
    Besöka slott runt mälaren.

    Ev. Vättern runt under sommaren


    Annars blir det långa omvägar till och från jobb
    Senast redigerat av PatrikAdolfsson den 2009-01-30 klockan 11:17.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Smile

    ta ut hojen i slutet på mars om vädret tillåter inga större resor planerade förhoppninsvis en resa till skåne på semestern och en vättern runda tar dagen som den kommer fint väder = hojåkning sen får man se vad det blir hoppas på flera slotts rundor
    Senast redigerat av leffa den 2009-01-30 klockan 13:52.

  10. #10
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Ja det vore skoj, jag har annars roat mig med att köra runt och fotografera dom senaste två åren. Nu tänkte jag faktiskt delta i själva rallyt så något fotograferande blir inget av för min del. Vore skoj om du kunde köra runt och plåta folk, de vill alltid ha bilder och även medlemstidningen vill ha både bild och text som berättar om äventyret. Plåta du gärna! =)
    Får väl satsa på plåtandet då, så gör jag i alla fall lite nytta.......
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Första säsongen på mc
    Av Con i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-10-16, 09:03
  2. Säsongen kan börja :D
    Av Mymlan i forum Off topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 16:44
  3. Hur har säsongen varit?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 22:06
  4. Är mc-säsongen 2009 slut för dig?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 14:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •