Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Säsongen 2009

  1. #11
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Besiktning kl 11.00 21 april

    Bulten till Rosenhill och tillbaka ett par vändor lär det väl bli, liksom turer ner på Södertörn. Jag arbetar hyfsat oregelbundet så förmiddagar och eftermiddagar är ledigt om vartannat så vädret bestämmer.

    Med SCRC till Brno, Tjeckien sista helgen i maj...

    Mälaren runt (1 varv i år får räcka)

    Till bluesfestivalen i Mönsterås eller Åmål, hoppas jag

    Jag följer gärna med på en tur runt Vättern

    Den stora begivenheten Chicago - Los Angeles på Route 66 i september... Yeehaaaa!!!!

  2. #12
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    Skåne runt

    Citat Ursprungligen postat av Zangarh Visa inlägg
    Maj
    Tur till Skåne. Åka skåne runt blir det nog.
    Vi gjorde det nu -08 och det blev en rolig upplevelse då vi körde så när kusten vi kunde åt tre håll och så nära gränsen som möjligt i norr. Vi körde den på två dagar men den (vi) hade nog mått bättre av att ta den på tre dagar, rundan är ca 60mil runt och en körtid på 15-16 utan pauser. Eftersom vi hade dessa två dagar till förfogande så blev det inga stopp vid speciellt många sevärdheter. Hade tänkt gör om rundan i år fast köra den motsols istället och på tre dagar, motsols för man kommer att få många fler högersvängar när man ska ut eller in vid kustvägarna.

    Här är lite foto från vår tur:
    http://www.horbysoftgliders.se/foto/...ane%20runt.htm
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Vi gjorde det nu -08 och det blev en rolig upplevelse då vi körde så när kusten vi kunde åt tre håll och så nära gränsen som möjligt i norr. Vi körde den på två dagar men den (vi) hade nog mått bättre av att ta den på tre dagar, rundan är ca 60mil runt och en körtid på 15-16 utan pauser. Eftersom vi hade dessa två dagar till förfogande så blev det inga stopp vid speciellt många sevärdheter. Hade tänkt gör om rundan i år fast köra den motsols istället och på tre dagar, motsols för man kommer att få många fler högersvängar när man ska ut eller in vid kustvägarna.

    Här är lite foto från vår tur:
    http://www.horbysoftgliders.se/foto/...ane%20runt.htm
    Härligt

    Jag kommer att köra under en dag endast. Då kommer jag att begränsa mig till östraoch södra kusten. Dvs ett "halvt" varv runt skåne.

    Ungefär såhär: Åhus -> Simrishamn -> Ystad -> Skanör -> Malmö
    Jag utgår från Häljarp så jag har inte bestämt mig ännu vilken väg jag ska köra till Åhus.

    har du några bra stopp på den sträckan så tar jag gärna emot dem
    Senast redigerat av PatrikAdolfsson den 2009-01-31 klockan 12:20.

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Även jag hade tänkt ta mig en runda runt Skåne. Har planer på en ny IronButt i sommar. Tänkte köra samma runda som jag gjorde för sju år sedan. Startar i Stockholm och följer E22:an ner till Kalmar för att sedan ta en sväng ut på Öland. Tanka och vända åter mot Kalmar när jag kommit till Borgholm. Sen fortsätter jag E:22:an tills det är dags att svänga av mot Åhus. Följer sedan kusten hela vägen ner till Trelleborg. Nu blir det dags att åka norrut igen. Kommer följa E6:an upp till Uddevalla. Där jag viker av mot Vänern, som jag följer via väg 45 mot Karlstad. Sedan blir det E18 hela vägen hem till Stockholm igen.

    Hela svängen ska jag klara under 24 timmar. Den rundan blev 181 mil, vilket jag körde på 22,5 timmar, senast. Finns alltså god marginal för att klara kravet, som är 160 mil på 24 timmar.

    Det bildades en svensk organisation för IronButt under MC-mässan. Håll ögonen öppna så kommer det mer information inom den närmsta tiden, hemsida etc.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    En fråga från en okunnig var ligger vittsen i att skynda på på det sättet. Det fins ju ingem möjlighet att se något alls samt sitta på hojen så länge måste vara trafikfarlgt.
    Jan-Olov

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    …sitta på hojen så länge måste vara trafikfarlgt.
    Jag funderade på detta men jag avstår, det känns inte trafiksäkert för min del. Jag är ganska kvällstrött av mig, borta bra men hemma bäst just den timmen.

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    En fråga från en okunnig var ligger vittsen i att skynda på på det sättet. Det fins ju ingem möjlighet att se något alls samt sitta på hojen så länge måste vara trafikfarlgt.
    Faktum är att man inte på något sätt skyndar, utan det handlar om att hålla en jämn, bekväm fart. Snittfarten ligger på 80 km/h så jag lovar att jag hunnit se oerhört mycket under de två rundor jag gjort. Det finns gott om tid att vila sig. Det handlar mer om uthållighet och planering. Det är lite samma sak som att springa marathon eller cykla Vätternrundan. Har gjort båda sakerna åtskilliga gånger. Man prövar sina gränser. Är man bara utsövd när man startar och vilar ett par timmar när man blir trött så är det inget märkvärdigt. Förstår gott att det verkar idiotiskt för den som kanske aldrig kört mer än trettio till fyrtio mil på en dag och är nöjd med det. För min del ligger en normal dagsetapp någonstans mellan sjuttio och nittio mil. Vi har trettiofem godkända körningar i Sverige, varav jag faktiskt var den andre i raden. I Finland, där detta är riktigt stort har det gjorts runt femhundra körningar per år, de tre senaste åren.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    [QUOTE=stefanistockholm;15659]Besiktning kl 11.00 21 april

    Bulten till Rosenhill och tillbaka ett par vändor lär det väl bli, liksom turer ner på Södertörn. Jag arbetar hyfsat oregelbundet så förmiddagar och eftermiddagar är ledigt om vartannat så vädret bestämmer.

    Med SCRC till Brno, Tjeckien sista helgen i maj...

    Mälaren runt (1 varv i år får räcka)

    Till bluesfestivalen i Mönsterås eller Åmål, Då rekommenderar ja Åmål självklart möcke bättre.

  9. #19
    Mats.
    Jag var inte medveten om dessa långresor är det något som bokförs någonstans eller är det endast för dig själv. Jag skulle aldrig klara köra så långt på en dag jag har till och med svårt att ut och köra direkt efter jobbet utan att vila emellan. Vi är alla olika det viktigaste är att känna sin egna gränser och inte överskrida dem. Jag kan bara önska lycka till med ditt rekordförsök.
    Jan-Olov

  10. #20
    Premiärturen är redan avklarad, ca 8 mil förra söndagen.
    För övrigt lär det välan bli som vanligt, jag veckopendlar till jobbet och om jag tar hojen dit så kör jag välan runt i Småland i veckorna med Tydinge på torsdagarna. Hemma vid rullar hojen runt i Skåne och jag ser ingen anledning att köra runt hela landskapet på ngt dygn. Stefan skall till Brno och till USA o Route 66, det skall jag också. Mitt senaste projekt annars är gamla riksettan en körning från Helsingborg till Stockholm vilket är just ett projekt att hitta så stora delar av vägen som möjligt och köra den på minst 2 dagar.
    Det jag verkligen ser framemot är Route 66, en H-D upplevelse som sträcker sig över 4 veckor med ett par små utflykter såsom Grand Canyon, Hoover Dam, Las Vegas och kanske Death Valley. Jag körde där förra året med bil och detta gav blodad tand. Jag satt i bilen då och var grymt avundsjuk på alla hojar vi såg o hörde, detta året blir det verklighet.
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

Liknande ämnen

  1. Första säsongen på mc
    Av Con i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-10-16, 09:03
  2. Säsongen kan börja :D
    Av Mymlan i forum Off topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 16:44
  3. Hur har säsongen varit?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 22:06
  4. Är mc-säsongen 2009 slut för dig?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 14:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •