Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Säsongen 2009

  1. #21
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Mats.
    Jag var inte medveten om dessa långresor är det något som bokförs någonstans eller är det endast för dig själv. Jag skulle aldrig klara köra så långt på en dag jag har till och med svårt att ut och köra direkt efter jobbet utan att vila emellan. Vi är alla olika det viktigaste är att känna sin egna gränser och inte överskrida dem. Jag kan bara önska lycka till med ditt rekordförsök.
    Du kan kolla länken. Det är mycket noga kontrollerat och det finns många regler att följa. Med planering och sunt förnuft klarar man av det, ingen tvekan om det. Har gjort det två gånger förut. Då var jag helt fysiskt frisk. Nu är jag dessvärre delvis invalidiserad av en dålig högerarm efter en krock med ett rådjur. Ska försöka modifiera min hoj ytterligare för att göra den mindre obekväm och mera anpassad till min fysik.

    Det är precis som med alla aktiviteter som pågår under en längre tid, jag kommer in i ett flyt när allting bara rullar på. Hinner tänka en hel massa och man lär känna sig själv. Låter säkert konstigt för den som inte varit med om det, men så upplever jag det. Man flyttar sina gränser på ett påtagligt sätt. Avstånden får en helt annan betydelse. Trettio mil blir inte längre en dagsetapp utan bara avståndet till nästa tankning.

    http://www.ironbutt.com/about/default.cfm
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    24
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Vad ska ni göra kommande säsong? Köra till några spännande resmål kanske? Berätta!

    Själv ska jag köra Sthlms Vinterrally nu den 8 februari och senare ska jag köra mc i Älvdalen i snö, jag vet att det finns gott om snö där. Jag ska köra till Skåne och köra runt där under en vecka. I övrigt kommer jag hålla mig hemma och köra till Sörmlands fina vägar och en och annan grusväg som hittas här och där.

    Vad ska ni göra för nåt roligt denna säsong?
    Sorry Katarina, jag såg inte den här förrn`s jag gick ut med samma fråga under touringtråden. vi si väl om vi få nå olika svar, eller samma??? Ha`re!

  3. #23
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ingen fara, pewa kan kanske foga ihop trådarna.
    Jag har som alla säkert redan vet varit i Älvdalen och lärt mig köra hoj i snö och på is, mycket roligt!

Liknande ämnen

  1. Första säsongen på mc
    Av Con i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-10-16, 09:03
  2. Säsongen kan börja :D
    Av Mymlan i forum Off topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 16:44
  3. Hur har säsongen varit?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 22:06
  4. Är mc-säsongen 2009 slut för dig?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 14:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •