Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: OROLIG.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    OROLIG.

    Jag är väldigt orolig för min far som börjar bli väldigt glömsk, han kommer inte ihåg saker som vi pratar med varandra i telefon och han glömmer det under samtalet. Han ställer samma fråga flera ggr under ett och samma samtal.

    Han sitter helt ensam i sin lägenhet och är bara ute och handlar ibland och han cyklar och promenerar mycket men har inget umgänge i staden där han bor.

    Jag tror att han har skrämt bort sina gamla vänner för att han har haft en väldigt konstig atityd mot folk och det straffar sig i längden men jag kan inte låta bli att oroa mig när han sitter där ensam och blir mer och mer glömsk.

    Vi bor långt ifrån varandra och kan tyvärr inte ses så ofta som jag skulle vilja. När vi bjuder hit honom så har han så brottom hem till sin lilla lägenhet så det känns inte roligt att bjda honom, det känns som det inte betyder någonting för honom ändå så tjatar han om att jag ska komma och hälsa på honom nästan varje gång vi pratar med varandra i telefon och det är så gott som varje dag fastän han vet att jag inte kan för jag jobbar.

    Han påstår att jag är allt han har kvar här i livet men jag försöker få honom att engagera sig i någonting men jag förstår att det inte går, jag tror att han är rädd på något vis, vad vet jag inte och han säger ingenting fastän jag frågar, han ska inte vara till besvär säger han.

    Nej jag vet inte vad jag ska göra, jag får honom inte att flytta närmare oss så att vi kunde träffas oftare, vet inte varför han är så låst där han bor.

    Han är 75 år och jag har inga syskon att prata med om hur vi ska göra och morsan och han är skilda sedan 25 år så jag tycker inte att hon är den rätta att prata med för den skilsmässan kunde varit finare så hon har sådant agg mot farsan så jag avstår från att blanda i henne.

    Jag pratar givetvis med frugan men jag tycker inte om att belasta henne med för mycket problem, hon är en person som bryr sig om min far men jag känner som om det är mitt problem och inte hennes.

    Jag kommer nog att skriva mer i ämnet i framtiden, jag känner att jag har ett behov av det.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    jag känner igen det du skriver , min far börjar med att glömma saker , och jag har funderat en hel del.prata med din tjej , och sen tycker jag du åker hem till din far och tillbringar lite tid bara du och han , för du vet ju inte hur länge du har kvar honom , anledningen att han vill åka hem är ju att det är hans trygghet och att han ej vill vara er till last , så åk du och ta ut honom och gör något ni gjorde förr tex fiska

  3. #3
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Några goda råd har jag nog inte att komma med (förutom att lita på "magkänslan") men vill ändå skriva att jag tänker på dig och håller tummar!
    Gott också att vårt Forum kan bli en plats för ännu viktigare saker än kedjebyten och hästkrafter!

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Han är 75 år och jag har inga syskon att prata med om hur vi ska göra och morsan och han är skilda sedan 25 år så jag tycker inte att hon är den rätta att prata med för den skilsmässan kunde varit finare så hon har sådant agg mot farsan så jag avstår från att blanda i henne
    Fast, när nån de delat sitt liv med snart ska gå bort brukar stridsyxorna läggas ner.

    När min mamma hade dött 2001 och pappa fick veta det så gick han ut i trädgården och satte sig på en stubbe och grät. Och då har de ändå bråkat sen skilsmässan -77. När det verkligen gäller tror jag nog att man lägger ner allt gammalt groll.

  5. #5
    Det Katarina säger har jag ingen erfarenhet av men däremot hur en förälder förändras har jag varit med om. Far gick bort tidigt 1981 endast 59 år och mor blev väldigt bitter. Mamma blev väldigt krävande och vad jag än gjorde så räckte det inte till hon ringde många gånger per dag även till jobbet och skulle ha omedelbar hjälp även med struntsaker, sedan övergick demensen till att hon blev elak och spydig. Försök att ta vara på den tid som går medan den finns, min far saknar jag väldigt fortfarande för vi var liksom inte färdiga med varansdra.
    Jan-Olov

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vi kanske bara är så pass empatiska av oss i min familj. Själv tycker jag att man inte ska bråka och tjafsa, det finns viktigare saker i livet att ägna sin energi på än nonsenstjafs.

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Försök att ta vara på den tid som går medan den finns,.....
    Tror det är ett väldigt viktigt råd. Märker själv hur min mamma börjar bli allt sämre i sin Alzheimer och min pappa får dra ett tungt lass. Gäller att ta vara på tiden nu, vet ju aldrig hur länge man kan föra ett resonemang och bli igenkänd.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Tack.

    Tack ska ni ha för era svar, det känns bra att kanske vända mig till er om jag skulle behöva stöd eller råd i framtiden om farsan. Jag pratade med honom idag och då lät han pigg och kry, jag märkte inte mycket av snurrigheten idag men det går ju upp och ner.

    Tack ska ni ha.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Tack ska ni ha för era svar, det känns bra att kanske vända mig till er om jag skulle behöva stöd eller råd i framtiden om farsan. Jag pratade med honom idag och då lät han pigg och kry, jag märkte inte mycket av snurrigheten idag men det går ju upp och ner.

    Tack ska ni ha.
    Demensen gör så de har dåliga och bra dagar, förändringar är inte alltid så bra det kan skapa förvirring, bäst när allt går sin gilla gång.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 11:15
  2. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 07:24
  3. OROLIG OCH LEDSEN.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 06:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •