Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Råd om MC

  1. #1
    Medlem zerokools avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Lysekil
    Inlägg
    32

    Råd om MC

    Ska köpa mig en ny båge, det ska va åt touring hållet. Det jag är ute efter nått som man åker skönt på men oxå ha det lilla "umph"

    Har kollat på en Kawasaki ZR7-S. Den är storservad, alltså olja, filter, stift, luftfilter, kylvätska, bromsvätska, ventiljust. synkn.förgasare och smörjn.reglage. 35000:-

    Eller en Yamaha FZS 600 -03a
    Gått 400mil, 37000:-

    Kan inte ha en sporthoj pga diskbräck i nacken

  2. #2
    ta inte yamahan du blir trött på den fort , iså fall skulle det varit en 1000 cc 600an e för klen , jag lånade en ett tag visst den går lagom fort men 110 kändes som 200 med de andra , men prova dej fram , annars låter priset ganska rätt

  3. #3
    Jag har haft diskbrock i min nacke två gånger och har ofta problem med smärta, men med min varadero 1000 går bra. Benen är ganska rakt ner och sedan har jag satt styrhöjare som även drar tillbaka styret en aning. Detta gör att jag sitter vettigt rak i kroppen. Nackdelar hojen är väldigt hög och övertung vilket gör den lite svårmanövrerad när jag leder den men är fantastisk att köra det är även mycket turbulens bakom rutan inte så att vinden påverkar mig men ett jädrans oväsen i hjälmen, jag ämnar byta hjälm till våren få se om det hjälper. Skaffar du custom så se till att skaffa ryggstöd på förarpatsen, det gör att man inte sackar ihop i ryggen utan har lite stöd. Gör som alla sägen då de frågar vilken hoj som är bra PROVKÖR gärna lite längre så att du får en vettig insikt hur hojen beter sig. Jag valde mellan Varaderon och Vestrom 1000, de körde jag ca. 7mil vardera för att välja och det var riktigt bra.
    Lycka till
    Jan-Olov

  4. #4
    Medlem zerokools avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Lysekil
    Inlägg
    32
    Har svårt för att hålla mig från sporthojar iaf lol
    va tror ni om denna?

    Yamaha YZF 1000R Thunderace -98
    http://www.blocket.se/vi/19837565.htm?ca=15_s

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av zerokool Visa inlägg
    Har svårt för att hålla mig från sporthojar iaf lol
    va tror ni om denna?

    Yamaha YZF 1000R Thunderace -98
    http://www.blocket.se/vi/19837565.htm?ca=15_s
    Testa en liknande så vet du mer sedan, ser jag till mig själv skulle det aldrig funka med en sådan vinkel på nacken. All åka några timmar är en ganska statisk belastning efter som man hänger en hel del på armarna, men vi är alla olika, så testa.
    Jan-Olov

  6. #6
    fin hoj men du sitter nog dåligt om du e kass i cenan, du har ju en MC handlare som har en del olika hojar i Lysekil åk in och provsitt olika där

  7. #7
    Medlem zerokools avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Lysekil
    Inlägg
    32
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    fin hoj men du sitter nog dåligt om du e kass i cenan, du har ju en MC handlare som har en del olika hojar i Lysekil åk in och provsitt olika där
    Ofan, vart då? e nyinflyttad så jag känner inte till nått här

  8. #8
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    Question

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    fin hoj men du sitter nog dåligt om du e kass i cenan, du har ju en MC handlare som har en del olika hojar i Lysekil åk in och provsitt olika där
    Jag har bott i Lysekil i hela mitt liv, men hitills har jag inte hittat nån som säljer MC i Lysekil. Jag undrar var ligger denna MC-handlare?
    På det glada 80-90 talet fanns det en under en kort-kort period, men sen har det aldrig funnits nån mej veterligen!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  9. #9
    Förlåt , jag har fel , vet ej vad jag tänkte med , det e för f-n i strömstad den ligger

  10. #10
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    Talking

    Det stämmer att det är Strömstad, men dom säljer HD, inte riktiga Hojar!!!!!
    Trollhättan(Bike) är närmare för oss Lysekiiiilare.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •