Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Tur till Skåne

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Tur till Skåne

    Jag funderar på en tur med mc ner till Skåne (Höganäs) senare i vår men jag vet inga bra fik och trevliga vägar. Jag har tyvärr glömt var ett trevligt fik i södra Hallands län finns. Jag skulle vilja åka dit igen fast på hoj men finns det nån som vet vad jag mumlar om för ett fik? Det är ett hus från 1600-talet som är museum i dag och var bebott ända fram till 50-talet.

    Lite rundturer på trevliga vägar i Skåne sitter inte fel så om några från Hojen i skånska trakterna vill ha med mig så kör jag gärna med. =)
    I så fall kan vi höras av när det drar ihop sig.

  2. #2
    inga problem säg bara till så tar vi en runda , vet bara inte villket fik du menar här e ju många , men vi tar dej på en tur till mölle mm

  3. #3
    Mölle e fint
    Fika på Flickorna Lundgrens i så fall som ligger på skäret.

    http://www.fl-lundgren.se/

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jaa, Flickorna Lundgren har jag varit på! =)

  5. #5
    jo men de e svindyra , finns billigare och bättre ställen

  6. #6
    jag gör en skåne tur , om du kommer ner , du måste ju prova skånska saker som speddekaga , skånsk äggakaga mm , jag kan lova dej vägar som du nog bara kan drömma om

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Skåne är verkligen fint! För den som är tillräckligt gammal att ha sett "Kullamannen" under sin uppväxt är Kullen med sin fyr ett måste. Mölle, Flickorna Lundgren och Arild kan man också passa på att besöka när man är i trakten. Tillbringade en vecka med Laröd som utgångspunkt för en del år sedan. Bodde på vandrarhemmet som var en alldeles utmärkt bas för mina dagsutflykter.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag vet inte om fiket på Kullaberg finns kvar, det brann ju ner för en tid sen. I Mölle fanns en restaurang som tillagade mycket god mat. Den försvann och där är numera bostäder. Arild, ja där var jag på bröllop också. Oj, det var visst länge sen jag var i trakterna.

    Spettekaka har jag ätit! Men äggakaka har jag inte hört talas om.

  9. #9
    det minsta du behöver tänka på här i skåne e mat och fika för de e vi bra på här nere man kan öra från höganäs upp till mölle sen längs kusten ner till stövelstorp - åstorp - upp på söderåsen - skäralid- ljungbyhed - perstorp- tyringe - s rörum -forestad-röstånga- billinge . trolleholm och trollenäs - marieholm- landskrona-glumslöv- Råå- helsingborg - laröd- viken - höganäs . ca 25 mil. med många bra stopp. nästa runda kan köras ner mot brösarp mm

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Smile

    håller på att tjata på frugan att ta en rundtur i skåne under sommarn det verkar vara fint där nere

Liknande ämnen

  1. En 2dagars tur till Skåne.
    Av Den grå i forum Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-07-21, 09:29
  2. Handledare till Mc skåne
    Av Andreas_sdr i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-07-22, 13:15
  3. Samåkning till MC-mässan (från Skåne)?
    Av Tjita1 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-23, 18:53
  4. När Nina kommer till skåne
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 06:48
  5. Skåne
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •