Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Lackera

  1. #11
    Testa vet ja, det är inte så mycket att förlora det går att slipa av och lämna in den senare om du misslyckas. Går det bra så känns det kanon om man gjort det själv.
    Jan-Olov

  2. #12
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Jag har lackat möbler med en elektrisk lackspruta. Jag blev faktiskt nöjd.
    Lacka med sprayburk går också bra, bara man är noga och inte har för bråttom. Sen kan man fixa ytan med llte Autosol och en polermaskin.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #13
    Medlem Daimbags avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Skara
    Inlägg
    68
    Har nu beställt riktig billack på sprayflaska, hoppas den blir bra, betydligt dyrare än de vanliga man köper. Så nu har jag slipat och slipat och slipat, ska grundmåla och slipa igen sen är det dags för spraylacken. Uppdaterar senare om hur det blev.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Daimbag Visa inlägg
    Har nu beställt riktig billack på sprayflaska, hoppas den blir bra, betydligt dyrare än de vanliga man köper. Så nu har jag slipat och slipat och slipat, ska grundmåla och slipa igen sen är det dags för spraylacken. Uppdaterar senare om hur det blev.
    Hur mycket är betydligt dyrare? Ska bli intressant att se resultatet!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #15
    Medlem Daimbags avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Skara
    Inlägg
    68
    Sorry, det kunde jag ju skrivit. Jag har testat vanliga spray som ligger på ca: 50-80:- Den med riktig billack går på 160:- Så jag hoppas på att den är bättre.

  6. #16
    Medlem Daimbags avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Skara
    Inlägg
    68
    Ok, har målat 2 lager grundfärg (1 komponent). Täckte jättebra men känns som sandpapper, vet inte riktigt vad det beror på???? förarbetet var riktigt noggrant gjort, tror det beror på färgen.....
    Ska nu våtslipa med 1000 kornigt sandpapper sena ska det lackras med riktig färg.

  7. #17
    Medlem Daimbags avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Skara
    Inlägg
    68

    Färdigmålad

    Ok, nu har jag målat färdigt. Otrolig skillnad jämfört med andra sprayfärger jag målat med, den här färgen hade ett helt annat munstycke så det var lättare att lägga på färg.
    Bifogar lite bilder: Första bilden är efter första målningen, andra bilden är när jag precis har lagt andra måkningen. Kan verkligen rekomendera "Umeåcarlack"!!!!
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •