Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Se nåt läskigt här!

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Se nåt läskigt här!

    Vill ni se nåt läskigt nu? Jag har varit hos en ögonläkare och kollat upp mitt högra öga. Jag upptäckte en mörk skugga i går mitt framför synfältet men tänkte det är väl nåt tillfälligt så det är nog borta nästa dag. Ack vad jag bedrog mig, fläcken var kvar även i dag så jag ringde S:t Eriks Ögonsjukhus som kollade ögat. De la nån vätska i ögat som vidgar pupillen och det är det man ser på bilden. Kuslig syn va'!?

    Sen fick jag vänta, i 2,5 timme satt jag och väntade med en väldigt suddig syn på ena ögat, det kändes attans konstigt att bli så suddig på ena ögat. De lyste in i ögat så pass att jag såg mina egna blodkärl, de kollade från alla möjliga håll och vinklar och de tog en runda till. Sen bedövade man min hornhinna och la på en lins på den. Kan berätta det kändes förbaskat skumt att veta man har nåt på ögats hornhinna som kikar in i det och man känner absolut ingenting. Nu kommer mina ena pupill vara större än den andra tills i morgon på morgonen. Min dotter tyckte jag såg kuslig och skrämmande ut. Då behöver vi inte fira Halloween senare i år!
    Senast redigerat av Nina den 2010-11-21 klockan 07:26.

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Stora pupiller har ju en särskild inverkan på det motsatta (nåja, ibland även det egna om man är fallen åt det hållet) könet så inte var det läskigt alls!
    Håller tummarna för att det inte var något fel på/i ögat!!

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nej då, det var bara en bubbla som torkat och nu blivit en spricka i själva ögat (det vita, den s.k. glaskroppen). Den skuggan kommer alltid finnas där och man gör inget åt det heller. Men dyker fler upp ska jag höra av mig.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Då undrar jag varför en bubbla uppstår? Verkar inget vidare. Gissar att det inte kan förebyggas heller utan det bara uppstår helt plötsligt. Synen känns nästan som det viktigaste sinnet att ha någorlunda intakt. Känns jobbigt bara att ha blivit tvingad att ha läsglasögon från att ha haft perfekt syn innan. Försämringen kom väldigt fort när den väl kom. Får vara glad att ha klarat mig till nästan 50 år innan det var dags. Håller med Guzzi-Leif, känns nästan läskigare med små pupiller....
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Jag har helkass syn på mitt väntra öga sedan födsel men det fungerar, visseligen med vissa problem. har du väl vant dig med fändrad syn så kommer du aldrig att tänka på det. Hav förtöstan.
    Jan-Olov

  6. #6
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag har helkass syn på mitt väntra öga sedan födsel men det fungerar, visseligen med vissa problem. har du väl vant dig med fändrad syn så kommer du aldrig att tänka på det. Hav förtöstan.
    Jag har aldrig sett bra ut och även det från födseln, kan även jag tro på en förändring ?
    Hoppfull och snart 45.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Jag har aldrig sett bra ut och även det från födseln, kan även jag tro på en förändring ?
    Hoppfull och snart 45.
    Ge upp det där hoppet jag är 58 det blir bara värre mer åren och ingen ljusning i sikte.
    Jan-Olov

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Jag har aldrig sett bra ut och även det från födseln, kan även jag tro på en förändring ?
    Hoppfull och snart 45.
    Snart 50 och hopplös.....
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Att jag ser suddigt just nu beror på att pupillen är vidgad, synen blir bra när pupillen återfår sin storlek. Den är stor ännu så jag måste ha fått nåt i hästväg de la i ögat. Det skulle sitta kvar tills i dag, sa de.

    Jag brukar definiera mig själv så här: 40+, känner mig som 25 men ser ut som sjutton.

Liknande ämnen

  1. Läskigt gruppbeteende
    Av Susie i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-10-06, 00:46
  2. Burrrr vad läskigt.
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 21:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •