Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Camping-liv

  1. #1
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    Camping-liv

    Vad sägs om en camping-tråd?
    Berätta stôlligheter du sett eller orsakat.
    Kom med kluriga idéer om hur campingar och camping kan utvecklas.
    Vad som helst inom området helt enkelt!

  2. #2
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Kan ju även rekomendera campingar el avråda...
    Jag avråder för svampacampingen,Tomelilla....
    Men rekomenderar Röstånga o sandskogens om ni har planer för skåne nästa sommar..

  3. #3
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Och jag kan verkligen rekommendera de naturistcampingar som finns, såväl i Sverige som i andra länder.
    Föreningsdrivet, välstädat, öppet och gemytligt.

    Har man vägarna genom Värmland är tipset Sandviken, strax utanför Persberg. En afton vid grillen, några timmar vid badet eller en stund i bastun där ger garanterat nya, fina vänner.

  4. #4
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Eftersom kroppen inte gillar tält längre så ska campingstugor testas till sommaren , vet att det inte är lika "fritt", men tänkte jag skulle prova det och se hur det är. Ekonomiskt jämfört med en vanlig tältplats är ju inte så stor också sen vaknar ju kroppen glad istället intalar jag mig.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Red face

    ja nåt tält blir det nog inte eftersom frun totalvägrar att sova i ett tråkigt nog

  6. #6
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Eftersom kroppen inte gillar tält längre så ska campingstugor testas till sommaren , vet att det inte är lika "fritt", men tänkte jag skulle prova det och se hur det är. Ekonomiskt jämfört med en vanlig tältplats är ju inte så stor också sen vaknar ju kroppen glad istället intalar jag mig.
    Funkar skitbra!
    Torrt, varmt och en säng - man kan väl inte önska sig mer!

  7. #7
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Första gången jag var på mc-semester i Italien, 1980, orsakade jag varma leenden på en camping SV Genua.

    En kväll kröp jag ut ur tältet för att ta ett bloss efter en härlig herdestund med min dåvarande kärlek. Närmaste granne fnissade så hysteriskt att jag var tvungen att klura ut varför.
    När jag vände mig mot tältet förstod jag: Gatlyktan bakom vårt tält gjorde den enkla duken till en fantastisk skuggteteater. Grannen hade sett varenda detalj där han satt...

  8. #8
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Det måste varit kul en känsla för dig att komma på det.

    Det bästa som jag tycker med campingstugor är att du slipper en hel del packning + en riktig säng att väcka din lekamen i och där är ju lite tjockare väggar med......
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  9. #9
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Vi hade en husvagn första 2 åren vi campa...hyrde ut den då vi inte själva andvände
    den men folks brist på respekt för saker som inte e deras blev för mkt så vi tröttna
    på att reparera den o sålde den istället.

    Sen köpte vi ett tält o jag kan säga att aldrig mer något annat...men de beror förstås på hur
    mkt man vill lägga på utrustningen oxå men man kan ju bo som en prins om man hostar upp lite.

    Vi va två vuxna en 6åring en 12åring o lilleman på 5månader o vår skabbiga hund i tältet
    o där va plats över...

    Fick inte plats på en vanlig tältplats utan fick ta en husvagnsplats med el istället...
    Campingen vi va på hade som många andra trådlöst internet så laptopen va ju med..

Liknande ämnen

  1. Camping/-stugor att hyra?
    Av pentti01 i forum Touring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 22:58
  2. Camping med komfort?
    Av Oden68 i forum Touring
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2013-01-22, 16:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •