Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Bra sporthoj för nybörjare?

  1. #11
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Bra sporthoj för nybörjare?

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Citat Ursprungligen postat av turbo
    blev provkörning av en CBR900 igår, fan va det gick undan! märks att man inte är van sporthojsåkare, inga knäskrap om man säger så

    ska nog provköra ett par till innan det blir köp, men det lutar åt sporthoj iallafall!
    Om du bor i närheten kan ju Ducati Roadtour vara lämpligt.. såg att det fanns en tård om det under Nyheter. Provköra lite hetlevrade italiernare är alltid intressant.
    Intressant! hur ligger ducati i försäkringar?

  2. #12

    SV: Bra sporthoj för nybörjare?

    Om du inte köpt hoj än så kan jag ju rekomendera att du köper bikes nya begagnad guide, tror det fanns med fakta om dom 175 vanligaste motorcyklarna, för och nackdelar, priser mm. något att läsa innan man köper en hoj

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Bra sporthoj för nybörjare?

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Citat Ursprungligen postat av turbo
    blev provkörning av en CBR900 igår, fan va det gick undan! märks att man inte är van sporthojsåkare, inga knäskrap om man säger så

    ska nog provköra ett par till innan det blir köp, men det lutar åt sporthoj iallafall!
    Om du bor i närheten kan ju Ducati Roadtour vara lämpligt.. såg att det fanns en tård om det under Nyheter. Provköra lite hetlevrade italiernare är alltid intressant.
    Intressant! hur ligger ducati i försäkringar?
    Missade ditt svar, sorry!
    Har aldrigt ägt en ducati så jag vet inte.. men kan tänka mig att dom är något billigare då dom har lägre effekt än japsare(radfyror)

  4. #14
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Bra sporthoj för nybörjare?

    Citat Ursprungligen postat av Hellström
    Om du inte köpt hoj än så kan jag ju rekomendera att du köper bikes nya begagnad guide, tror det fanns med fakta om dom 175 vanligaste motorcyklarna, för och nackdelar, priser mm. något att läsa innan man köper en hoj
    har inte köpt någon än, är fortfarande sugen på en CBR men jag ska nog kolla upp den där tidningen, låter intressant! kör du sporthoj?

  5. #15

    SV: Bra sporthoj för nybörjare?

    Jag rekommenderar inte en "värsting" till att börja med. Varken i storlek eller pris. Kör åtminstone en säsong med något lite enklare/billigare och gör eventuella nybörjarmisstag och få in vanan. Om du sedan tycker det är din grej med båge är det ju bara att åka runt och testa olika modeller och se´n byta till vad du vill ha

    Efter att du börjat få in vanan rekommenderar jag varmt lite bankörning också. Det delas upp i grupper så de som inte vill behöver inte slå några världsrekord. Man blir absolut en bättre förare i trafiken av lite bankörning!

    EDIT: Jag läste bara rubriken.. :-[ Det gällde ju nybörjare på SPORTHOJ! Beror förstås på prisklass, men jag säger en tidig Honda 900 Fireblade! Mycket sporthoj för pengarna Det gäller att hitta en som inte är mer eller mindre slutkörd bara.. Angående bankörning vidhåller jag dock.

  6. #16
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Bra sporthoj för nybörjare?

    bankörning är en av anledningarna till att jag vill skaffa sporthoj, ser sjukt kul ut!
    ska kolla upp fireblade, ska provköra en kompis ninja också

  7. #17

    SV: Bra sporthoj för nybörjare?

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    bankörning är en av anledningarna till att jag vill skaffa sporthoj, ser sjukt kul ut!
    ska kolla upp fireblade, ska provköra en kompis ninja också
    Provköra är bra! zx6r eller zx9r?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #18

    SV: Bra sporthoj för nybörjare?

    har en fråga de flesta trafikskolor har en gsx750 är de mkt skillnad mellan en gsxr750 och en gsx 750? behöver tips o råd för att ska nog köpa en likande som jag ej behöva bekanta vid.. :P

  9. #19

    SV: Bra sporthoj för nybörjare?

    Citat Ursprungligen postat av _lee_jr
    har en fråga de flesta trafikskolor har en gsx750 är de mkt skillnad mellan en gsxr750 och en gsx 750? behöver tips o råd för att ska nog köpa en likande som jag ej behöva bekanta vid.. :P
    Gsxr-r är sportmodellen medan Gsx är mer av en street/touring såvitt jag vet.. inte så insatt på suzuki.
    Vilket som passa dig beror på hur du har tänkt att köra. För snabba kurvir och lite sportigare körning passar nog en gsx-r medans om du vill åka lite längre turer utan att förstöra ryggen så kanske en gsx kan vara ett bra val.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #20
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Bra sporthoj för nybörjare?

    gsx är enklare att hantera, därför många bilskolor har den. en bra nybörjarhoj!

Liknande ämnen

  1. Bra första sporthoj till kort liten tjej
    Av Jossie i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-04-18, 22:59
  2. Söker gammal sporthoj..
    Av reset000 i forum Veteran
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-12-23, 07:20
  3. Sporthoj på billigt vis
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 06:58
  4. Blivit med sporthoj
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 10:54
  5. Sporthoj.com köps upp
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 12:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •