Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Snabb leverans!

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Snabb leverans!

    Wow, det ringde på dörren. Vem kan det vara? undrade jag. Utanför stod postgubben med ett grovmönstrat däck. Va'? Redan?! De skulle inte komma förrän den 7:e? undrade jag.
    Så nu har jag ett framdäck av TKC80 till BMW:n. Nu är det bara resten kvar.

    Men en tanke slog mig hårt: jag hade ju läst om koreanska TKC80-däck som slits ner och det fort. Så jag synade däcket, en adresslapp satt klistrat runt däcket. När jag tar bort det läser jag: ”Made in Korea”.
    Men, det kanske inte spelar nån roll, det kanske har med tyngden på hojen att göra och hur stor andel asfaltsvägar man kör runt på. Ju tyngre hoj desto fortare slits de ner, speciellt bakdäcket. Det har jag ju sett på Trajjan som tycks äta bakdäck. 700 mil har Trajjan rullat och redan dags att byta bakdäck…

    Nå, jag får se hur det går med de här koreanska TKC80-sulorna. Dock lär jag ha bättre flyt på gruset i alla fall.

    I går hittade jag fler grusvägar i grannskapet, kul. Hade ingen aning om att det fanns villaområden kvar med grusvägar i Sthlm. Jag lär ju ta omvägar när jag ska ut och köra, runt på diverse grusvägar innan jag kommer fram till Coop Forum.

    Och sen måste jag bara få uttrycka mig angående packboxarna. Okej för att jag må vara tjej och kanske ser dum ut men måste man ta med sig gamla delen och skriva ut rätt artikelnr samt sprängskiss där man ritat pil på vad man ska ha? Jag har hittat rätt artikelnr och rätt packboxstorlek. Det roliga är att ägaren själv har ju en likadan CB750 Four, dum som jag var antog jag att han visste vad jag skulle ha för packboxar.
    Senast redigerat av Nina den 2010-11-21 klockan 07:26.

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Du behöver inte oroa dig över de koreanska däcken. Tror inte du hittar sådana tillverkade någon annanstans. Alla mina TKC 80 har varit tillverkade i korea. Har läst att det är där dom görs helt enkelt. Pengarna styr och man tillverkar där det är billigast. Continental har flera fabriker över världen som gör olika däck och just dessa görs i Korea.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-01-02 klockan 14:35.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Du behöver oroa dig över de koreanska däcken.
    Eeh… Du menar väl att jag *inte* behöver oroa mig? Tänk så tokroligt det kan bli när ett enda litet ord faller bort!

    Nä, jag tror nog de är bra. Det är väl folk som väger för mycket *fniss*

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Självklart är det så, att det inte finns någon anledning till oro! Mina TKC-80 däck har hållit mellan 1.000 och 1.200 innan jag bytt ut dom. Då har det ändå varit på en stor tung GS. Har aldrig kört mindre än 1.000 mil med något landsvägsdäck, på någon av alla mina hojar. Uppemot 1.500 mil brukar vara det vanliga. Det mesta var 3.000 mil på ett Metzelerdäck på min Honda CB 750, då hade den ändå gått igenom besiktningen och hade säkert kunnat gå en bit till. Ett annat slitstarkt däck var Tourance som jag hade på min 1100GS. Rullade 2.500 mil innan det var dags att byta. Gissar att det är en kombination av att jag alltid har högsta rekommenderade lufttryck i däcken och en mjuk körstil. En del säger att motorbromsning skulle slita mer däck än om man använder bromsarna i stället. Jag måste då vara "undantaget som bekräftar regeln" eftersom jag bromsar minimalt med bromsarna och nästan uteslutande använder motorbromsen.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Snabbare leverans från tyskland än sverige??
    Av lasrberglund i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 19:49
  2. För snabb ??
    Av scheriffen i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 00:10
  3. Min Intruder är så snabb...
    Av tommysollen i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 01:06
  4. Snabb service!
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 16:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •