Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Oljefilter på BMW

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    den första bör fungera , kolla annars på touringbutiken de har en som är som ett litet lock
    Jag köpte mitt verktyg från Touringbutiken för en massa år sedan. Funkade klockrent trots att det är så trångt. Väl värt pengarna om man ska göra jobbet själv. Gå in på www.touring.se och sök under oljefilter.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Kollade Touringbutikens verktyg, såg lika ut som Biltemas. Kollar Biltema i morgon, tar med det nya filtret så jag vet att det passar anars blir det Touringbutiken.
    Tack för alla tipsen.
    (problemet är att jag tappat ur oljan, så det är brått med att få dit det nya filtret)
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  3. #13
    Här är en färsk tråd om ämnet på BMW MC-klubbens forum:

    http://bmwklubben.se/viewtopic.php?f...st=0&sk=t&sd=a

    Jag minns inte om det är en 1150 eller 1200 du har? Biltemas verktyg för Audi fungerar på 1100/1150 men inte på 1200.
    Senast redigerat av Gnistvändaren den 2008-12-19 klockan 12:14.

  4. #14
    Jodå, Biltemas verkyg för Audi passade perfekt och dessutom var det billigt 50:-
    (min är en 1150) så nu är alla oljor bytta och filtret på plats, provstartat utan läckage. Nu återstår tändstiftsbyte, sen kan det va vår när som helst.
    Tack alla för tipsen.
    Hasse
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  5. #15
    Nya konstigheter när stiften skulle bytas, dessa krävde en t-hylsa med 16 m.m. MEN där lurade jag BMW´n jag hade redan en sådan som jag införskaffade för 3 år sedan till mina båtmotorer.
    Nu är det iaf färdigt för denna gången
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  6. #16
    Tycker ni det inte är lite svagt av BMW o inte skicka med dom verktygen????
    De är ingen billig moppe de

  7. #17
    Det kanske dom gjorde, det ligger ett paket med verktyg under sadeln. Skall kolla det senare, nästa gång
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

Liknande ämnen

  1. Oljefilter?
    Av Mange i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 22:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •