Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Hoj-sugen

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Hoj-sugen

    Det börjar klia i högerhanden, jag känner mig för att köra en runda med nån av hojarna. Men det kommer ju aldrig nån snö nån gång så Husqvarnan står bara och väntar. Barmark och ett par plusgrader ute, skulle kunna ta BMW:n men...
    Det som håller mig tillbaka är allt skit och salt från vägbanan som hamnar på hojen, den blir rejält skitig även om man tar en liten fjuttrunda och sen väntar ett attans putsande och gnoande för att få bort allt som hamnat där.

    Jag minns än hur jag slet sist med två hojar när jag vaskade av dom inför vinterförvaringen, det var en del skrymslen och vrår som inte var så lätta att få rena för att man inte nådde så bra. Just då har man ju tjockfingrar…

    Så man går här och spanar in vädret och hoppas på torr asfalt och solsken, då kan man ju ta en kort runda. Eller en hel del snö så kan man börja köra med Husqvarnan nån gång, den har ju dubbdäck. =)

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Det som håller mig tillbaka är allt skit och salt från vägbanan som hamnar på hojen, den blir rejält skitig även om man tar en liten fjuttrunda och sen väntar ett attans putsande och gnoande för att få bort allt som hamnat där.
    Har du hoj för att köra med eller för att ha i garaget och smeka då och då?

    BSA:n och Hondan är pärlor som torde uppfylla det senare behovet med råge. Resten tycker jag att du skall använda till att köra med bara för att det är så himla skoj!

    Jag tycker synd om hojar som är instängda i garage när det enda de vill är att komma ut och köra. En smutsig hoj är en lycklig hoj.

  3. #3
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Ett ordspråk som jag har nämnt på andra ställe tidigare är :

    Bättre en skitig hoj på vägen än en ren i garaget.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Mm, men fälgarna som är av aluminium blir inte snygga efter lite salt på sig. Svårt att få bort det fula sen.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Mm, men fälgarna som är av aluminium blir inte snygga efter lite salt på sig. Svårt att få bort det fula sen.
    Någon enstaka tur med påföljande tvättning funkar bra, värre med budhojarna som går i ur och skur. Dom ser helt enkelt för jäkliga ut efter en vinter.....
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Shhh! Fresta mig inte!!

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Shhh! Fresta mig inte!!
    Inte lätt att låta bli....endera da´n tar jag fram den......Yamahan alltså!

    Står sig det här vädret med plusgrader kanske det blir en sväng på julafton. Det har jag aldrig gjort förr. Förresten, är det inte nå´n typ av träff i Stockholm på juldagen? Vid MacDonald´s på Sveavägen om jag inte missminner mig!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ingen aning men man kanske skulle offra putsen då.

  9. #9
    Jag är skitsugen på att få köra, har inte haft ute hojen sedan i höstas då jag fick en reäl förkylning och sedan har det regnat och skumt och dimmigt på kvälarna bara skit. Blir det bara lite tort en helg så MÅSTE hojen ut. Det är nog abstinens jag drabbats av?
    Jan-Olov

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jo, abstinens har vi nog en del som inte kört på ett tag. Lustigt vad det är skoj att köra, hur grinig man blir när man inte fått köra hoj på ett bra tag, det är som om nåt fattas i tillvaron. =)

Liknande ämnen

  1. Sugen på hoj - men vilken?
    Av sergiobaschi i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-11, 18:03
  2. Sugen på en VN 800
    Av rakarör i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 14:51
  3. Sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 08:04
  4. Blir så sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 12:48
  5. Så jäkla sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 07:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •