Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Punkteringsspray

  1. #21
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det var känt i USA redan på 80-talet när jag bodde där, att det fanns explosionsrisker med sprayen.

  2. #22
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Pga en punktering idag på jobb-bilen kom jag i kontakt med en däckfirma , jag berättade att jag hade sprutat i två flaskor punteringsspray i hjulet (reservhjulet ligger inte i bilen pga usel placering) han blev väldigt trött pga av själva kletet men inte pga av någon sprängningsrisk. Deras organisation hade skickat ut ett varningsbrev att man inte fick svetsa fälgar med däck på (är väl självklart igentligen) då det kan bli gasbildning om det finns nämnda grejor i utan bara svetsa fälgar med avtaget däck.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Fick punktering vid ett vägarbete, en kompis hade punkaspray. Det var slang i däcket, men jag kom i allafall ca 5 km innan det var platt igen. Som tur var, fanns det en mack där.

  4. #24
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tror att det har stor betydelse hur skadan ser ut om punka spray ska funka,ett stickhål max någon mm funkar nog.
    Har två erfarenheter,en i alperna på en vass sten. Var med när Olle fick punka i Norge. Resultatet gör att jag satsar på snöre å gastub framöver.
    Jan

  5. #25
    Mc-Bosse
    Gäst
    Anledningen till den tragiska olyckan är ju att han svetsat på en fälg med däcket på. Att en klantig hemmafixare skulle få för sig att göra så är ju ok men en däckfirma? De får ju av däcket på några minuter med alla sina maskiner. Det är nog tidsbrist eller lathet som orsakade den tragiska olyckan.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-11-14 klockan 10:22.

  6. #26
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Detta är även påtalat inom räddningstjänsten. Att tänka på vid bilbränder.
    Senast redigerat av Linnex den 2009-11-14 klockan 22:30.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •