Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Min Honda CB750

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Min Honda CB750

    Den såg ut så här för ca 3 år sen. En tjej som ägde den då lackade om den till sin original färg och bytte diverse delar som dynan och avgassystemet till mer original, dock sitter det ett 4:1-avgassystem i krom på den i dag. Dessutom är framstänkan avkapad så stagen saknas också men det finns nytt att köpa i krom.

    Så här såg den ut förut:



    Jag tänkte fortsätta i samma anda. I går hittade jag ett korrekt avgassystem med fyra pipor (4:4) samt värmeskydd dito som ska sitta på. Ska man byta till nytt system kan man lika gärna sätta på nya värmesköldar för de gamla är ju lite väl slitna. Kommer inte bli snyggt med nya rör och gamla skydd. Så nya skydd måste inhandlas. Jag hittade en massa godis man kan köpa och sätta på så den blir mer som fabriken byggde den från början. Nu är värsta grovjobbet gjort med ny lack etc, det är bara smådetaljerna kvar att göra på den nu.

    …och så här ser den ut i dag:



    Jag tänkte köra mer med Hondan nästa säsong.

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    En sann kulturgärning att bevara en så´n klassiker!

    Ser att stötdämparen verkar sitta vänd åt olika håll på de båda bilderna. Har kanske ingen betydelse? Hur kan man "buska" till en hoj så som man hade gjort innan den kom i rätta händer? Blir kul att se den rulla i sitt originalskick till våren!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Ser att stötdämparen verkar sitta vänd åt olika håll på de båda bilderna.
    Ja jädrar det har jag inte sett! Säkert när dynan och annat byttes. Förmodligen sitter vänster stötdämpare på höger sida och vice versa men känns inte konstig att köra för det. Jag har originaldämparna men de är helt slut och kromet är rostigt. Meeen... Det finns nya att köpa på den underbara sajten med alla godsakerna.

  4. #4
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Hiskeligt snygg hoj. Hur är den att köra?

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Rolig, lättkörd och går hyfsat bra. Ingen racermaskin precis men trevlig att köra. Fyra cylindrar gör att den känns stabil och lugn i drift. Den här känns väldigt rak och fin på vägen. Den vill jag köra mer med nästa år. =)

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det var en artikelserie i Allt om MC för en del år sedan som behandlade renoveringen av just en likadan hoj som din. Kanske vore värt att kolla med dom om det går att få kopior på artiklarna?
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Reservdelar Honda CB750 -80
    Av MrHyde88 i forum Veteran
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-09-22, 10:52
  2. Återställning av Honda CB750 K7 -77
    Av jay_rivers i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-17, 17:21
  3. Instruktionsbok honda CB750 -98
    Av Stensture i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 16:53
  4. Honda CB750
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 05:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •