Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Offroadäventyr i norr

  1. #1
    Medlem caspetters avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lappland
    Inlägg
    6

    Offroadäventyr i norr

    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Bra pris och bra val av hoj! Fick min för 69.900, 09orna är ju på väg så läge att göra klipp.

    caspetter, var du måhända med på Norrlandsträffen i somras?..
    Nej, jag var inte på den men nu i vår/sommar/höst ska jag försöka vara ute så mycket jag bara kan, jag har ju en del ledigveckor på mitt 3-skift. Jag hade en liten fundering på att göra ett "norden race med hojjen, Gällivare-Tornio-Helsingfors-färja till stockholm-karlstad-in i Norge nånstans å hem igen... har länge tänkt det=)

    Nån som är sugen på ett äventyr? Tips på nå kul händelser i sommar?

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av caspetter Visa inlägg
    Nej, jag var inte på den men nu i vår/sommar/höst ska jag försöka vara ute så mycket jag bara kan, jag har ju en del ledigveckor på mitt 3-skift. Jag hade en liten fundering på att göra ett "norden race med hojjen, Gällivare-Tornio-Helsingfors-färja till stockholm-karlstad-in i Norge nånstans å hem igen... har länge tänkt det=)

    Nån som är sugen på ett äventyr? Tips på nå kul händelser i sommar?
    Åhå, har haft liknande funderingar, samma sträckning fast en omväg över tallin innan överfarten mot fjollträsk. kanske kan slå följe då.

  3. #3
    Medlem caspetters avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lappland
    Inlägg
    6

    Omväg...

    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Åhå, har haft liknande funderingar, samma sträckning fast en omväg över tallin innan överfarten mot fjollträsk. kanske kan slå följe då.
    Jo, men det vore nog ingen dum idé, kanske man skulle grunna lite på det nu under vintern å slå till i sommar? Då finns tid för planering å att grejja iordning Hojjar8)!

    ...ju mer man funderar på det desto roligare känns det

  4. #4
    Jag har också funderat på en liknande runda fast med glidarhojar


    Stockholm -> Umeå -> Vaasa -> Åbo -> Helsingfors -> Talinn -> Riga -> Vilnius -> Kaliningrad -> Gdansk -> Karlskrona -> Stockholm

    Beroende på vad jag vill se så mellan 9-14 dagar.

    Jag är bara i första planeringsstadiet och vet inte om resan blir av 2009 men kul att ni också planerar österut

    Patrik
    Senast redigerat av PatrikAdolfsson den 2008-11-27 klockan 20:27.

  5. #5
    Medlem caspetters avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lappland
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Zangarh Visa inlägg
    Jag har också funderat på en liknande runda fast med glidarhojar


    Stockholm -> Umeå -> Vaasa -> Åbo -> Helsingfors -> Talinn -> Riga -> Vilnius -> Kaliningrad -> Gdansk -> Karlskrona -> Stockholm

    Beroende på vad jag vill se så mellan 9-14 dagar.

    Jag är bara i första planeringsstadiet och vet inte om resan blir av 2009 men kul att ni också planerar österut

    Patrik

    Det vore kul om det blev iaf, för mig spelar det eg. inte nån roll vilken typ av hojjar som drar, gemenskapen å intresset är det viktigaste..å är vi några stycken blir det alltid lite roligare! Ska vi försöka samordna nåt tro?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av caspetter Visa inlägg
    Det vore kul om det blev iaf, för mig spelar det eg. inte nån roll vilken typ av hojjar som drar, gemenskapen å intresset är det viktigaste..å är vi några stycken blir det alltid lite roligare! Ska vi försöka samordna nåt tro?
    Visst är det så

  7. #7
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av caspetter Visa inlägg
    Det vore kul om det blev iaf, för mig spelar det eg. inte nån roll vilken typ av hojjar som drar, gemenskapen å intresset är det viktigaste..å är vi några stycken blir det alltid lite roligare! Ska vi försöka samordna nåt tro?
    Skulle va kul. Vet inte hur min sommar ser ut, men man får väl förutsätta att man har några veckor ledigt i alla fall. =)

  8. #8
    Medlem caspetters avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lappland
    Inlägg
    6

    Planering...=)

    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Skulle va kul. Vet inte hur min sommar ser ut, men man får väl förutsätta att man har några veckor ledigt i alla fall. =)

    Jag ska nog sätta mig å seriöst fundera ut en rutt, jag finns på msn: micke-johan@hotmail.com, om de finns intresse å jobba ihop nåt tillsammans. Kikar just nu på lite Dubbade däck för å vinterköra lite... Vore ju faktiskt kul om vi vart kanske 4-6 stycken iaf=)8)

  9. #9
    Ska oxså fundera de lätt jävligt kul med en tripp

  10. #10
    Medlem caspetters avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lappland
    Inlägg
    6

    ok...Organisering då...

    Ok, det verkar ju finnas lite intresser ser jag=), skitkul!
    Vad tror ni om att vi var å en kollar en tripp(kanske de föreslagna)å sätter en deadline för förslag till tripp å sen kommer vi överens om nåt alla gillar?

Liknande ämnen

  1. Medåkare norr/nordväst om Sthlm?
    Av Lugna pucken i forum Träffar & Körningar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-11-08, 10:22
  2. MC (honda) verkstad i norr Stockholm
    Av sy97jgu i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-07-13, 14:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •