Sidan 12 av 16 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 157

Ämne: Vinterförvaring av motorcykel

  1. #111
    Mc-Bosse
    Gäst
    Vem behöver garage när man har ett vardagsrum? :-) Bensinen är tömd ur båda. Något annat har jag inte gjort. Underhållsladdarna tänkte jag koppla in i feb/mars.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2012-10-06 klockan 16:02.

  2. #112
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Vem behöver garage när man har ett vardagsrum? :-) Bensinen är tömd ur båda. Något annat har jag inte gjort. Underhållsladdarna tänkte jag koppla in i feb/mars.
    Oj! vad välputsade dom ser ut! Där har det gått åt autosol och vax.
    Ove

  3. #113
    Hondamannen
    Gäst
    stinker det inte avgaser om den, även om den inte har varit kört på ett tag?


    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Vem behöver garage när man har ett vardagsrum? :-) Bensinen är tömd ur båda. Något annat har jag inte gjort. Underhållsladdarna tänkte jag koppla in i feb/mars.

  4. #114
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Oj! vad välputsade dom ser ut! Där har det gått åt autosol och vax.
    De är inte alls putsade. Bilden ljuger. Sist jag putsade Kawasakin var nog förra sommaren och då bara skärmarna. Den kinesiska mopeden är en plasthistoria så rost har svårt för att få fäste.

  5. #115
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    stinker det inte avgaser om den, även om den inte har varit kört på ett tag?
    Luktar ingenting alls.

  6. #116
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bara ett tips om du inte redan har tänkt på det: Ha något emellan däcken och golvet som hindrar det där fenomenet som tydligen kallas pigmentvandring och gör att däcksmönstret för evigt finns kvar i golvet.
    Ove

  7. #117
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vinterförvaring? Egentligen enklare än sommarförvaring för mig. Det handlar om några månader och hojarna står torrt och kallt. Kallt är bättre än varmt för man slipper dunstning i förgasare, gummi torkar inte osv. Bara att se till att tanken är full så man slipper kondens och att det finns laddning i batteriet. Vätskekylt så blir det naturligtvis frostskydd där också som ska till.

    Vinteruppehållet blir högst 4 månader för mig, och med en sån sommar som vi haft i år så har det blivit nästan lika långa stilleståndsperioder för nån av hojarna och då är det mera problem.

    Vill varna för att bädda in med för tjockt med textil, det ger bara bättre möjlighet för våra alltid närvarande husdjur mössen att bygga bo och gnaga sönder. Tjockt täcke på dynan måste vara kalas för ett gäng med möss som dessutom tycker att plast är gott. Jag har konstaterat att hojarna huttrar inte och fryser i kyla - dom mår gott.
    Ove

  8. #118
    Hondamannen
    Gäst
    Det man ska tänka på er att när vägarna är torra under vintern ta en sväng med hojen så att batteriet laddas, abs och bromsarna förövrigt motioneras och smörja in kedjan så att den inte rostar. Så gör jag iaf.

  9. #119
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Denna killen bryr sig inte om vinterförvaringen....
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  10. #120
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Har varken ABS eller kedja, så jag kopplar bara ur batteriet o laddar det till våren.
    Efter förslag från detta forum tömmer(nästan helt) jag ej batteriet längre, bara underhålls laddar det.

Liknande ämnen

  1. Vinterförvaring utomhus
    Av roggie_49 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-10-26, 11:29
  2. Det här med vinterförvaring....
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-12-07, 21:47
  3. Vinterförvaring - Krom + kallgarage
    Av MIKKEH i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-03, 23:38
  4. Vinterförvaring av "öppen" motor
    Av tomahs900 i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 16:45
  5. Vinterförvaring
    Av pewa i forum Mekhörnan
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 02:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •