Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Köp av hoj under 25k

  1. #11
    Jag har ett litet tips iomed du är ny
    Kolla upp lite med försäkrings bolagen vad det kommer o kosta glöm inte o kolla med flera bolag
    En del hojar kan suga livet av dej hehe typ 30tusen om året

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Jag har ett litet tips iomed du är ny
    Kolla upp lite med försäkrings bolagen vad det kommer o kosta glöm inte o kolla med flera bolag
    En del hojar kan suga livet av dej hehe typ 30tusen om året
    Ett bra tips! Ta alltid regnummer på de hojar du är intresserad av för att kolla vad dem skulle kosta dig att försäkra. Kan vara horribla summor ibland. I vissa fall kandet vara bättre att bara ha halvförsäkring och i stället sätta undan motsvarande belopp. Det kan ju även vara en självrisk inblandad, på flera tusen. Om man alltid har sin hoj inlåst och i säkert förvar kan det till och med vara värt att överväga enbart trafikförsäkring. Allt beror på så mynga olika faktorer att det måste avvägas från fall till fall. Det viktiga är i alla fall att först ta reda på försäkringen, innan man handlar hoj! Lycka till!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Tack för alla svaren! Hur mycket diffar priserna på, nu mot vad dom kostar till våren?
    30k för en försäkring? Aj! Jag trodde att dom brukar ligga på ca 8000.

  4. #14
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Snart Visa inlägg
    Tack för alla svaren! Hur mycket diffar priserna på, nu mot vad dom kostar till våren?
    30k för en försäkring? Aj! Jag trodde att dom brukar ligga på ca 8000.
    Försäkringen kostar från styva tusenlappen och en bit över 30000kr allt beroende på din ålder ,zon du bor i,förvaringsätt och mest typ av hoj.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  5. #15
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Ett bra ställe att kolla upp försäkringskostnaden är hos Bilsport & MC.

    De har en beräkningsida där du kan lägga in uppgifterna som gäller just dig.
    http://www.bilsport-mc.com/webservice/online.aspx

    sen är det väl upp till var och en att välja bolag, men där kan man i alla fall få ett litet riktmärke om var man hamnar :-)

  6. #16
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Snart Visa inlägg
    Tack för alla svaren! Hur mycket diffar priserna på, nu mot vad dom kostar till våren?
    30k för en försäkring? Aj! Jag trodde att dom brukar ligga på ca 8000.
    Till exempel Yamaha TRX (som var mitt tips), går att försäkra hos Bilsport & MC. De är särklass billigast på den och ger dig en helförsäkring på mellan 4500-6000,- på den hojen. Då talar vi om en hoj i försäkringsklass 5.

    Räkna med att hojpriserna går upp kanske 5000,- till våren, eller att det åtminstone blir svårare att pruta. Fast med tanke på att vi verkar ha en ekonomisk recension framför oss kommer nog priserna att ligga kvar, kanske det t.o.m går att göra enstaka fynd framåt våren om lågkonjunkturen slår hårt.
    Senast redigerat av Jåke den 2008-11-23 klockan 16:59.

  7. #17

    Bandit

    Tror det blir en Bandit 600 verkar robust o snygg.. Kan få typ en -97:a för 25-27 tusen kanske kan pruta lite.
    Men hur mycket dyrare blir dom till våren?

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    jag skulle nog satsa på en större modell av banditen , om du ska åka på långfärd eller skjussa någon så är det nog skönare med en större modell

  9. #19

    Större?

    Vaddå större, menar du 650 eller vad? E inte de mycket dyrare?

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    hittade en bandit 1200cc 97a för 33000 på blocket den finns i strägnäs den skulle jag satsa på då får du ett helt annat vrid i maskinen och jag tror inte den är så farligt dyr i försäkring heller mvh leffa

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •