Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ny bil – igen!

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Ny bil – igen!

    Hämtade just ut hundkojan från Mr Cap, vilken fin bil jag har nu (igen). Ser ut som ny (igen) och känns som jag fått en ny bil (igen).
    Nu är den lackförseglad men tyvärr hade jag fått tre små stenskott på motorhuven, förmodligen från folk med dubbdäck. Ska ringa BMW och höra om de har bättringsfärg man kan dutta i. Ack, Pärlan har haft ont.

  2. #2
    Stenskott orsakas inte av andra, det är din egen hastighet som gör skadan. Den andra bilen lyfter upp stenen med i stort sett ingen hastighet och du kör på den.>
    Ett gott råd -håll avståndet-
    En dag när jag hämtat ett släp med grus. Grusen blev inte vattnad (vattnet binder gruset) därför att duschen var trasig. En BMW med en utlandsfödd förare låg 5 meter bakom när vägen var enfilig och ingen omkörning var möjlig, jag såg hur grusröken pepprade hans vindruta.
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Hasse i Kristianstad Visa inlägg
    Stenskott orsakas inte av andra, det är din egen hastighet som gör skadan. Den andra bilen lyfter upp stenen med i stort sett ingen hastighet och du kör på den.>
    Precis så är det!
    Märker det mycket tydligt om jag ligger bakom KTM 950/990 på gruskörningar. Ligger man för nära då får man skylla sig själv......

Liknande ämnen

  1. Hej igen
    Av Gurrag i forum Ny på forumet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 13:27
  2. På G igen...
    Av RobbeS i forum Ny på forumet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 00:44
  3. Hej igen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 19:33
  4. Då var man där igen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 00:58
  5. Hej igen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 16:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •