Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: tappat gnistan

  1. #11
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    sitter och funderar på om jag inte ska ta och sälja hojarna , jag känner ej för detta med hojar längre , vet ej men det mesta känns jävligt tråkigt just nu , har även tappat gnistan för att vara här på hojen , visst jag kommer att finnas här men i bakgrunden , så ni får ha det gott och var rädda om er MVH Nilsson
    Säljer du hojarna så kommer gnistan tillbaka efter ett tag, det gjorde den för mig hade min gamla mc stående i 7 år utan att åka på den, sålde den och sedan började man känna dedt där att en båge måste man ju ha.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    sitter och funderar på om jag inte ska ta och sälja hojarna , jag känner ej för detta med hojar längre , vet ej men det mesta känns jävligt tråkigt just nu , har även tappat gnistan för att vara här på hojen , visst jag kommer att finnas här men i bakgrunden , så ni får ha det gott och var rädda om er MVH Nilsson
    Har även jag känt mig tveksam inför om jag skulle fortsätta med hojåkandet. Efter ett högfartsvobbel i 220 km/h blev jag rädd och tappade helt lusten. Rörde inte en hoj på ett och ett halvt år. Sen kom plötsligen lusten åter, med förnyad styrka. Sedan dess har jag aldrig känt så mer. Har under de senaste tjugotre åren inte haft mindre än en hoj. Ibland har det varit både två och tre. Just nu "bara" två, med en tredje högst troligt på ingång. Insåg efter en allvarlig olycka för ett drygt år sedan vilken betydelse mina mtorcyklar har för mig. En tid efter olyckan var det i högsta grad osäkert huruvida jag överhuvudtaget skulle kunna köra motorcykel igen. Dom tre månader det tog innan jag för första gången kunde köra och märka att det funkade var tuffa. Undrade vad jag skulle kunna finna för annat intresse som skulle kunna ersätta motorcyklarna. Hittade inget och livet kändes väldigt "fattigt". En stor del av min tillvaro skulle bara försvinna, trodde jag. Nu blev det dessbättre inte så, men jag insåg verkligen hur kul jag tycker att det är med motorcyklar.
    Så var det för mig, vi är alla olika och kanske kommer din lust tillbaka, kanske inte. Vänta du i alla fall till våren med att sälja. Om inte annat, så för att få ett bättre pris för dina hojar!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Vi som kommer till Malmö från Kristianstad/Blekinge för att deltaga i lussekörningn vill gärna se dig Nilsson när vi är där.
    Det är alltid roligt att träffa dig.:
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  4. #14
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vill man inte längre så vill man inte. Sälj hojarna, gör nåt annat istället.

  5. #15
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Nej du Nilsson det där går inte,vem ska då leda oss runt till alla trevliga ställen som finns runt om i skåne och som dessutom vet var alla trevliga fikaställen är för även om vi kanske lika gärna kunde köra trampcykel i bland mellan ställena så har vi i allafall jättekul
    hälsningar
    Åke och Lene

  6. #16

    nu harjag bestämmt mej

    jag kommer att ha kvar minst en hoj , men kommer ej att lägga ner någon tid på körningar , jag kommer att över gå mer till 4 hjul med V8 , så ni får ha det gott och var rädda om er , kanske vi möts där ute .

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    jag kommer att ha kvar minst en hoj , men kommer ej att lägga ner någon tid på körningar , jag kommer att över gå mer till 4 hjul med V8 , så ni får ha det gott och var rädda om er , kanske vi möts där ute .
    Jahapp… Då får jag väl ta mig runt själv i Skåne då. :'(

  8. #18
    hasse visar dej , och jag e ju inte död

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Men om du vilar dig nu så kanske du får lust att visa mig runt sen? =)

Liknande ämnen

  1. Gnistan är borta
    Av wego i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-15, 19:32
  2. Tappat lusten
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 11:03
  3. Nu tycks gnistan komma!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 08:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •