Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: tappat gnistan

  1. #1

    tappat gnistan

    då var man där igen , har tappat gnistan totalt . vet ej varför , men har ingen lust att köra hoj , idag var det 10+gr och sol men nä vad fan ska jag sitta där och köra för , e det bara jag som känner så?

  2. #2
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293

    Smile

    Här var det 4-5 grader och soligt på förmiddan men mulet senare... Jag tog ut hojen och körde runt lite i stan och de södra förorterna. Ganska halt, mycket vatten på vägen och löv överallt...
    Ställde inte in förrän vi 1830-tiden och då var det mörkt och kallt.
    Om metrologerna ger mig sol i morgon igen så drar jag på mig skinnet och tar en vända till.
    Det är fortfarande första säsongen och nyhetens behag har inte övergett mig ännu...
    Häng inte läpp, Herr Nilsson, svackor har vi alla. Det bästa är att de går över så småningom.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162
    Våra hojar åkte välförtjänat vintervila ny i helgen. Så nu ska JAG deppa och vänta våren. Nä, det blir säkert rolig vinter igen, ska ju mecka lite med min hoj. Frugans Viragon 1100 och 535 har vi parkerat bra inför vinter, dom behöver inte grejas med:-) Min "Dragonfly" står svågers garage och väntar att jag river loss transkåpan och kopplingen, ska byta startkransen, främre belthjulen och justera VOES(Vacuum operated electrical switch) ventilen. ska eventuelt fixa lite dekaler på tanken med. Förra vinter gick ju att bygga hojen ,nu ska jag rätta till lite bara.

    Så deppa inte, det blir säkert roligare igen mot våren.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det är inte så konstigt om inte den rätta känslan infinner sig i november. Till våren är suget tillbaka med full kraft igen. Det kan jag nästan garantera!

  5. #5
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Nej men vad nu då? Sol och 10 plussgrader det är ju drömläge för hojåkning. Tycker min Affe går så jädrans bra i det svala höstvädret och själv slipper man svettas. Nu har ju saltbilen varit i farten redan tyvärr,och man blir lite deppig förstås. Har dock inte gett upp hoppet ännu. Torr vägbana och det blir en liten runda Kom igen nu Nilsson!!
    MC-Hälsning Ingemar

  6. #6
    Bennie Bleking
    Gäst

    tappat gnistan

    Ibland kan jag få den känslan också.
    Jag tror asfaltvägarna håller på att ta slut.
    Man får ju köra tio mil hemifrån för att känna lite tjusning av "nya" vägar
    Jag tror man kan lösa denna sjuka, genom att köpa nån grus-hoj.
    Då finns det ju ganska mycket obanad terräng i närheten.
    Har du Nilsson nåt bra förslag på grushoj i prisklassen ca:15000
    (Man ska ju ha råd att vurpa med den, en gång i veckan)
    PS min gamla veteranare går som ett skållat troll på grus.
    Lägger de flesta plastraketerna på rygg där.)

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Sök igenom Blocket, där kan det finnas gruspiskar.

    Visst är det lite trist med hösten nu men man ser fram emot nästa år och rätt vad det är så är våren här. Jag tycker den här sommaren sprang iväg, det var ju nyss juni och vips är jag i november. Bara så där! Så, vintern kan ju också bara svischa förbi, bara så där men det ser man först i vår.

    Ta en paus, Nilsson. Gör något annat istället så ska du se att lusten kommer tillbaka. Jag tar en lite längre paus ifrån min muskelbil och gör nåt annat under tiden, som att köra hoj. =)

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    har tappat gnistan totalt . vet ej varför , men har ingen lust att köra hoj
    Känner igen det där från tid till annan. Om det är kortvarigt så är det nog inget att oroa sig för - formen och lusten kommer och går.

    Ett tips som jag provade i helgen och visade sig vara oerhört effektivt var att dagen före en perfekt hojdag (enligt väderprognosen) skruva med den alldeles fungerande hojen. Alltid ryker en packning eller så, så att hojdagen går förlorad. Aldrig har väl min hojlust varit så stark som den dag jag själv förstört helt i onödan...

  9. #9
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    Visst är det konstigt, en sen kväll i augusti var jag i falun och det var 8 grader varmt. Det kändes lite kallt och så regnade det, men jag envisades att åka mot gävle och så ner åt några mil till (vill helt enkelt sova i min egen säng).
    Allt gick så bra, det var rent av härligt.
    Det som jag vill komma till i det här fallet om "konstigt" var även om vi ha haft många dagar med över 10 grader på sistone så kändes det inte riktigt åk-väder precis och så deppar man. Jag tror att det beror på omgivning och så väglaget som kan luras förstås.
    Ok nu var det i alla fall bestämt att hojjarna ska ha sin vinter-vila och därmed va det klart.
    ha det så gott alla glada
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  10. #10
    sitter och funderar på om jag inte ska ta och sälja hojarna , jag känner ej för detta med hojar längre , vet ej men det mesta känns jävligt tråkigt just nu , har även tappat gnistan för att vara här på hojen , visst jag kommer att finnas här men i bakgrunden , så ni får ha det gott och var rädda om er MVH Nilsson

Liknande ämnen

  1. Gnistan är borta
    Av wego i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-15, 19:32
  2. Tappat lusten
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 11:03
  3. Nu tycks gnistan komma!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 08:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •