Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Avatarbyte tar inte

  1. #1

    Avatarbyte tar inte

    Jag har bytt avatarbild, men det syns inte. Inte i foruminlägg och inte i kolumnen till vänster, under "Kontrollpanel"-rubriken. Överallt ser jag min gamla avatar.

    Utom när jag går in på min kontrollpanel där man kan ändar avatar. Där ser jag min nya avatar.

    Har provat att rensa kakor, tömma cache, byta bläddrare, logga ut och in, men inget hjälper.

    Några ideer?

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag ser din blå moppe du brukar ha. Är det rätt format på bilden då så det inte är nåt *.psd eller nåt sånt?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Jag ser din blå moppe du brukar ha. Är det rätt format på bilden då så det inte är nåt *.psd eller nåt sånt?
    Jag har provat med både .png och .gif utan resultat. Det är ju lite märkligt att det syns på sidan där man kan ändra bild, så jag leds att tro att bilden tagits emot och accepterats. Den är 80*96 pixlar stor och ca 5 kb har jag för mig.

    Jag såg förresten ingen skillnad när jag valde att ta bort bilden helt heller. Dakotan var kvar. Nu är det ju en näst intill odödlig modell, men det här kanske är att ta i...

  4. #4
    Problem solved!

    Jag lyckades röra ihop profilbild och avatar. Vet inte varför det finns två olika, men de har i varje fall olika maxstorlekar.

    Nu förminskade jag bilden lite och laddade upp den som avatar istället för profilbild, och se - nu fungerar det!

  5. #5
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Gnistvändaren Visa inlägg
    Dakotan var kvar. Nu är det ju en näst intill odödlig modell, men det här kanske är att ta i...
    Nej det är inte att ta i ....
    Du ÄR Dakotan även ombyte förnöjer.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Du ÄR Dakotan även ombyte förnöjer.
    Nu måste jag erkänna att jag aldrig hade en Dacke utan en Puch Nevada (samma motor, annat chassi), så jag kunde aldrig riktigt knyta mig till den förra avataren.

    Smuts däremot har jag inga problem att identifiera mig med.

  7. #7
    Bra att det löste sig!

    Som du kommit på är det två olika bilder, avatarbild och profilbild. Profilbilden är något större och är väl främst tänkt för att man ska kunna lägga upp en bild på sig själv. Inte alla som vill ha sin nuna som avatar

    Det finns även en del funktioner med sociala grupper osv som ev. kommer att aktiveras i framtiden och där en profilbild kommer mer till användning.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Frågar man inte får man inte veta…
    Av pea_72 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 124
    Senaste inlägg: 2015-09-20, 22:16
  2. Inte konstigt att inte bilisterna ser oss ju
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 20:33
  3. HLR, inte L-ABC
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 12:56
  4. Att jag inte lär mig.
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 13:09
  5. Om du inte kör hoj, vad kör du då?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 14:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •