Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Motocross SM Mx1+Mx2, Deltävling 3.. Linköpings MS..

  1. #1

    Motocross SM Mx1+Mx2, Deltävling 3.. Linköpings MS..

    Hejsan! Detta är en sen rapport och det ber jag om ursäkt för, 3:e Juni hölls tävlingen.
    Resultaten är följande:

    Mx2 Heat 1:

    1. Andreas HULTMAN
    2. Filip THURESSON
    3. Rickard SANDBERG

    Tre stycken "juniorer" i täten, Mats Nilsson fanns på en 5:e plats, enligt honom själv så är han inte nöjd med första hetatet då han säger att han slökörde och inte var riktigt "tänd"..

    Mx1 Heat 2:

    1. Björn ANDERSSON
    2. Robert CARLSSON
    3. Tommy ENGWALL


    Mx2 Heat 2:


    1. Andreas HULTMAN
    2. Fredrik KARLSSON
    3. Tom SÖDERSTRÖM

    Mx1 Heat 2:


    1. Kalle KARLSSON
    2. Jonas BODIN
    3. Jonas EDBERG


    TOTALT efter 3 deltävlingar:

    Mx1:


    1. Jonas Edberg 118p
    2. Tommy Engwall 101p
    3. Brian Jörgensen 87p

    Mx2:

    1. Andreas Hultman 123p
    2. Mats Nilsson 104p
    3. Fredrik Karlsson 103p


    I andra heatet gjorde Mats Nilsson en väldigt stor krasch som kunde slutat mycket illa, han fick ett snedkast i ett hopp vilket resulterade i en hård vurpa. Han reste sig upp men var mycket virrig.. Han kunde fortsätta köra och körde då upp sig till en 18:e plats vilket gav 3poäng. Därför kunde Andreas Hultman dra ifrån lite i totalen, men detta ska inte vara några som helst problem för "Lappen" att ta ikapp i mina ögon.. Det återstår att se..

    I Mx1 var Brian Jörgensen inte med denna deltävling, men han ligger fortfarande på en 3:e plats i totalen..

    Detta var all info jag kunde ge, lufta gärna dina åsikter.. 8)

    // Anders

  2. #2

    SV: Motocross SM Mx1+Mx2, Deltävling 3.. Linköpings MS..

    Synd på Nilssons krasch..
    För oss som inte så är så insatta i motocrossen, är det några nya lovande namn på gång?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #3

    SV: Motocross SM Mx1+Mx2, Deltävling 3.. Linköpings MS..

    Inom Sverige är tycker jag faktiskt att topp tre i första heatet är lovande.. Filip Thuresson tror jag bara är 15?!? Möjligen 16år.. Men svenskarna ligger fortfarande bra långt efter övriga europa.. Johan Carlsson som jag skrev om i en tidigare tråd är nog den mest framgångsrika just nu om man kollar utanför Sveriges gränser..

    Men jag väntar fortfarande på "underbarnet".. ???

    // Anders

  4. #4

    SV: Motocross SM Mx1+Mx2, Deltävling 3.. Linköpings MS..

    själv får man hålla på Tommy Engwall eftersom han bor här

  5. #5

    SV: Motocross SM Mx1+Mx2, Deltävling 3.. Linköpings MS..

    Hehe, nja.. Han står inte högt i mina ögon..

    Tycker han verkar vara lite utav en bäbis, jag kommer inte glömma det han gjorde mot Mats Nilsson för något år sedan i första taget..


    Påtal om Mats Nilsson, han har nu vunnit Mx3-SM för iår.. Svensk mästare alltså, i den största klassen (dock inte den snabbaste).. GRATTIS!

    // Anders

  6. #6

    SV: Motocross SM Mx1+Mx2, Deltävling 3.. Linköpings MS..

    Kul för Mats! Hörde hans namn svischa förbi på sportnytt för nått tag sen
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #7

    SV: Motocross SM Mx1+Mx2, Deltävling 3.. Linköpings MS..

    Hehe, hans namn dyker upp där med jämna mellanrum.. Tyvärr är det allt för sällan och för kort tid, tvsporten sänder hällre kaninhopp-sm än en VM-deltävling i Sverige.. Tyvärr men så ligger det till..

    ???

    // Anders

  8. #8

    SV: Motocross SM Mx1+Mx2, Deltävling 3.. Linköpings MS..

    Citat Ursprungligen postat av TcAnders
    Hehe, hans namn dyker upp där med jämna mellanrum.. Tyvärr är det allt för sällan och för kort tid, tvsporten sänder hällre kaninhopp-sm än en VM-deltävling i Sverige.. Tyvärr men så ligger det till..

    ???

    // Anders
    Det där verkar tyvärr vara genomgående för all motorsport..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #9

    SV: Motocross SM Mx1+Mx2, Deltävling 3.. Linköpings MS..

    Jo tyvärr, verkligen tyvärr så är det nog så..
    Men det finns en sak som satt sig fast i mitt huvud, och det är Svemo.. Ledningen för motorsport i Sverige, jag tror det är all motorsport.. Om det nu inte är det så rätta mig gärna, hand om Motocross har dom iaf.

    Till saken, dom sätter så konstiga regler som gör att svenska motocrossförare aldrig kommer kunna strida i täten utanför Sveriges gränser.. Några exempel är:

    1. startkurvan får endast svänga till vänster (i SM-tävlingar) för att förarna ska kunna ha högerfoten på bromsen genom kurvan.. Skittöntigt, hur blir det då om man gör en start i Norge och helt plötsligt går svängen till höger?..

    2. Inga whoops, dåligt då svenska banor oftast är på TOK för lättkörda.

    3. Sen har jag fått för mig att vissa sorters hopp inte får finnas, t.ex. uppförstrappor, dom tycker att dom är för farliga.. Visst, dom är farliga om man inte kan köra i dom.. Och det är ju just det som dom svenska förarna inte får göra..

    Ojoj, detta kanske inte vart i rätt tråd, äh.. stuntsamma.. Nu har ni fått veta lite vad jag tycker om saker och ting..

    // Anders

Liknande ämnen

  1. Varför har inte motocross hojar framljus?
    Av hokhok99 i forum Offroad
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-09-19, 00:08
  2. Populärt läger för motocross-tjejer
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 13:43
  3. Motocross EM - Mx2, Tomelilla. 2007
    Av TcAnders i forum Offroad
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 15:13
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 20:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •