Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: BMW F800R

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    BMW F800R

    Det här tror jag är en riktig ball hoj!

    Skulle gärna haft en själv om bara kroppen pallat med.

    Presentation väntas på Milanomässan senare i höst. Tror den kan vara en stark konkurrent till de andra nakna hojarna i klassen.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha ha… Det är som vanligt när jag ser en BMW för första gången: Riktigt ful, hur tusan kan man köpa nåt sånt där fult as? och sen går man och köper en själv.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Ha ha ha… Det är som vanligt när jag ser en BMW för första gången: Riktigt ful, hur tusan kan man köpa nåt sånt där fult as? och sen går man och köper en själv.
    Nu ska du inte "döma hunden efter håren". Tycker nog inte att den är fulare än någon annan av de hojar som finns av samma typ. Har också tyckt att BMW varit fula, men vant mig vid det så kallade formspråket. Ofta kan det vara så att olika färger gör sig olika bra. Vi får säkert se på mässan.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det var annars med glimten i ögat jag skrev detta. Hade min egen BMW i huvudet när jag skrev det, första tanken när jag såg svärfars 650 GS för första gången var: ”Ska *jag* låna *den där*??”. Funktionen övervann designen att jag senare köper min egen GS...

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    …med andra ord kommer jag tycka den ser bra ut om ett tag. :-*

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    …med andra ord kommer jag tycka den ser bra ut om ett tag. :-*
    Gissar att det kommer att bli så, ja.

    Tyckte själv att 1100GS var en styggelse när den kom. När jag kört min egen ett tag tyckte jag att den var om inte det vackraste jag sett, så i alla fall helt okay....Du vet hur det är, när man lärt känna den ordentligt ser man till annat än det yttre!

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Du vet hur det är, när man lärt känna den ordentligt ser man till annat än det yttre!
    Exakt! Jag tyckte ju 650 GS var bland de fulaste hojar jag sett men snart ändrade jag uppfattning då hojen är ganska allsidig! Nu ser den inte alls dum ut, tvärtom en snygg skapelse.

  8. #8
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    Av vad jag kunde erfara på mitt jobb i somras så fanns det en 850 med en 600`s motor eller så var det viseversa, det kommer jag inte riktigt ihåg men jag kan kolla det.
    Mats har kanske en bättre koll på sånt.
    Vi hyrde ut sånna i köping 3dagar kunde kosta 4800 kronor. Vi hade andra sorter också men gubbar som jag valde gärna att köra dom.
    Senast redigerat av eljem den 2008-10-24 klockan 10:27.
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av eljem Visa inlägg
    Av vad jag kunde erfara på mitt jobb i somras så fanns det en 850 med en 600`s motor eller så var det viseversa, det kommer jag inte riktigt ihåg men jag kan kolla det.
    Mats har kanske en bättre koll på sånt.
    Vi hyrde ut sånna i köping 3dagar kunde kosta 4800 kronor. Vi hade andra sorter också men gubbar som jag valde gärna att köra dom.
    Det finns en 800GS och en 650GS. Båda är 800 kubikare men av någon skum anledning tror BMW att folk hellre vill ha en 650 på grund av att 800 skulle verka för stort och starkt. Förstår inte tankesättet men marknadsstrategerna hos BMW tror tydligen att det är så. Själv skulle jag tycka att 650 verkar för klent och gå på den större modellen...

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Själv skulle jag tycka att 650 verkar för klent och gå på den större modellen...
    Är nog därför folk köpt en 800GS. Det dröjde jättelänge innan jag ens fick se en ny 650GS köras på väg, däremot har jag sett väldigt många 800GS köras både här och där.

    Jag tror ärligt talat att 650GS blir en flopp. Föregångaren som jag har var populär så man ska inte meka på saker som redan funkar...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •