Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: BMW F800R

  1. #21
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Är rätt sugen på någon av Triumphs cruisermodeller, Bonneville, Speedmaster, America eller Scrambler. Någon här som har erfarenheter av någon av dom modellerna?
    Du ska få provköra min Scrambler.
    Den är ombestyckad än de flesta Scramblers med effektljuddämpare och har annat flås. Sen finns speciella kolvar man kan köpa och få mer effekt utan att behöva borra i cylindrarna...

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Du ska få provköra min Scrambler.
    Den är ombestyckad än de flesta Scramblers med effektljuddämpare och har annat flås. Sen finns speciella kolvar man kan köpa och få mer effekt utan att behöva borra i cylindrarna...
    Det ska jag med glädje göra!

    Blev helt förälskad i Speedmastern jag fick prova, med andra pipor och mappning av insprutningen. Den gav mig en körglädje som hette duga. Trodde aldrig att det skulle passa mig att köra en Cruiser med framflyttade reglage. Hej vad jag bedrog mig, älskar när jag får omvärdera mina uppfattningar om saker och ting......jag är aldrig sämre än att jag kan ändra mig, tack och lov! Hur kul vore det om man redan visste allt....?

  3. #23
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    Hej alla glada och go morron

    Det är bra att BMWn hade bidragit med en hel del inlägg här . Att tom jag ska skriva ett till var inte tänkt, men när jag såg att Jan-Olof nästan nervärderade sin jättefina Honda för att tänka på annat till nästa vår så blev jag bara häpnad och förvirrad (det är hans sak förstås) men om det är nån hoj som jag verkligen kommer att nöja mej helt och hållet och inte letar vidare nå mer så är det liknande hoj en Honda 1100 varadero.
    Jag tycker den fyller alla krav en vanlig knutte önskar sig...
    Men å andra sidan gud så skönt att vi kan va olika och ändå hoppas på en ömsesidig respekt.
    Jag ställer mig i kön att få köpa din hoj till våren, om jag får sålt kawan förstås..ha ha
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  4. #24
    Det blev kanske lite fel när jag skrev, jag ämnar inte byta till våren men vill järna prova BMWn för den tycks vara betydligt lättare att hantera och storleken är bra. Köra BMWn kanske inte passar ett dugg men det gör Hondan, den är kalas. Hondan väldigt otymplig att manövrera, men jag är väll för klen för att hantera den rätt. Altså ingen till salu skyltär uppsatt.
    Jan-Olov

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Det blev kanske lite fel när jag skrev, jag ämnar inte byta till våren men vill järna prova BMWn för den tycks vara betydligt lättare att hantera och storleken är bra. Köra BMWn kanske inte passar ett dugg men det gör Hondan, den är kalas. Hondan väldigt otymplig att manövrera, men jag är väll för klen för att hantera den rätt. Altså ingen till salu skyltär uppsatt.
    Man vet ju aldrig vad man gillar innan man provat, vilket inte minst jag är ett lysande exempel på. Hade ju varit praktiskt att ha samma hoj hela livet och vara nöjd med detta. Billigt om inte annat, men tusan så tråkigt, anser i alla fall jag.

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Man vet ju aldrig vad man gillar innan man provat, vilket inte minst jag är ett lysande exempel på. Hade ju varit praktiskt att ha samma hoj hela livet och vara nöjd med detta. Billigt om inte annat, men tusan så tråkigt, anser i alla fall jag.
    Jag har nu kört min 6e sommar och är inne på min 4e hoj. Jag ser det som en utveckling och jag vet inte för än jag provat. Customhojarna var bra på sitt sätt men jag har inte känt mig riktigt hemma för än nu. BMW som jag kollat på verkade trevlig och behändig men som sakt jag måste prova, blir det bra så fins det något att planera efter.
    Jan-Olov

  7. #27
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Nu har dom presenterat den, och den ser inte alls ut som bilden i första inlägget. Mycke råare och snyggare tycker jag:



    Här reportage om den i rörliga bilder: Bike-TV

    Edit: Hoppsan, stor bild..

  8. #28
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Den verkar skitball tycker jag. Bör kunna tilltala många, som inte måste ha det värsta!

  9. #29
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Wow! Verkligen inte som första bilden. Håller med, klart mycket råare och tuffare! Skulle kunna parkeras i mitt garage, jag skulle vårda den ömt så den som vill får gärna ställa den hos mig. Jag kan provköra den så den inte torkar ihop också.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •