Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: När det blåser på broar, vindsäkerhet

  1. #21
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det blåste litegrann i dag på motorvägen så jag testade tipsen: tryckte knäna mot tanken, spände magen och ett löst handgrepp. Hojen kändes genast mycket stabilare! Att den vinglat kan bero på att jag greppat hårdare av förklarliga skäl då det blåst och då har hojen blivit mer vinglig än nödvändigt. Det jag upplevde i dag var stabilitet istället. Tack för bra tips!

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Det blåste litegrann i dag på motorvägen så jag testade tipsen: tryckte knäna mot tanken, spände magen och ett löst handgrepp. Hojen kändes genast mycket stabilare! Att den vinglat kan bero på att jag greppat hårdare av förklarliga skäl då det blåst och då har hojen blivit mer vinglig än nödvändigt. Det jag upplevde i dag var stabilitet istället. Tack för bra tips!
    Precis så ska det gå till även på gruset. Fast grepp med knäna, "kniip" som Susanne Lanefelt så käckt uttryckte det på åttiotalet, och så lösa tyglar som det bara är möjligt. Motorcykeln är bäst på att var just motorcykel, så ju mindre vi påverkar den med styrrörelser, desto bättre är det. Gasa lite mer i stället så riktar den upp sig. Kul att du märkte att det funkar. Bästa sättet att lära sig, att testa på egen hand.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •