Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Utbildningskontroll på trafikskolan

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Utbildningskontroll på trafikskolan

    I dag blir det en annan instruktör som ska kolla mig på hojen. Strax innan en uppkörning åker man alltid på en utbildningskontroll, de kollar vad man kan och vad man bör bättra på inför uppkörningen.

    Jag har bestämt mig för att köra skjortan av gubben, he he. Jag ska INTE ha några extra lektioner.

    Så det så. ;D

  2. #2

    Re: Utbildningskontroll på trafikskolan

    Vilken underbar inställning!! 8)
    Nu får MammaMu köra mc utan handledare! Lovely!!!

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Utbildningskontroll på trafikskolan

    Jäla chiiit...
    Så himla mycket avtorkning blev det inte, *givetvis* plockar trafikskolan fram sin värsta lärare, en yngre *tjusig* förmåga :-* som var en riktig fena på hojen, såg mer ut som om han var född med en hoj än gått i nån trafikskola. Inte sjutton kunde ju jag torka av den rackar'n!

    Nåja, det gick väl bra, var lite nervös bara. Man är inte precis van att bli granskad så in i vassen. Den så hett *älskade* konbanan slogs med mig i dag (igen…) och slängde ut sista konan på högfartsbanan så jag dunsade till den med foten varje gång.
    Nästa blunder var en hård inbromsning där jag lyckades kasta om förhållandet mellan fram- och bakbroms och bromsade med 80% bak och 20% fram… Lite sladdande och bränt gummi bara, inte så farligt.
    Jag lämnade i alla fall området med mönster kvar på bakhjulet, jag nötte inte ut det helt!

    Och så var det ”smågrejer” som att spana in cykelbanorna men man är ju hemmablind i sin egen kommun, man vet ju vilka cykelbanor folk använder ofta och vilka som används mindre och därför kikar man extra noga på de som används ofta. Så det är bara att kika precis lika noga på de som används mindre.

    Hm, jag som trodde det skulle komma en gammal gubbe men ack så jag bedrog mig där.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •