Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 36

Ämne: Motorcykelljud

  1. #11
    Medlem BIG1s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Tived
    Inlägg
    68
    Min DR 800 är troligen ombestyckad någon gång i sin barndom. Den går inte bara tystare med originalljuddämpare utan oxå mycket sämre.

    Den låter en hel del med sitt öppna sportsystem, men det är samtidigt ett gott ljud..

    Vissa som åker glidarhoj tycks enbart ha målet att höras så mycket som möjligt bara för att vara tuffa.. Fattar inte att inte polisen kan stoppa dom och bötfälla dom på plats för att dom stör hela stan.. >

  2. #12
    Raka rör är ju att överdriva, men klart att en RIKTIG motorcykel ska låta! Gallskrikande riskokare är det väl däremot knappast någon som uppskattar..

    Själv kör jag med 54 mm termignonisystem

  3. #13
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Scorpio Visa inlägg
    Gallskrikande riskokare är det väl däremot knappast någon som uppskattar..
    Hm jo, jag. Dom ska yla så plomberna lossnar.

  4. #14
    Det är för bedrövligt me dessa högljudda maskiner,hade en Crescent compakt (givetvis otrimmad) där tycker ja gränsen för väsen ska gå,sedan all denna kubikhysteri nej sätt en gräns på 250 kubik de räcker för att ta sej fram å tillbaka till jobbet,nöjeskörning är av ondo i dessa svåra klimattider.

  5. #15
    Vist ska en motorcyckel låta men låta rätt. En custom ska ha ett dovt muller inte hårt och jällt, min på min hoj är det orginal på och så får det bli men min förra, Dragstaren 1100 bytte jag till Silvertail och det var lagom, det gick att köra så att det inte störde men gav jag järnet så lät det betydligt mer samt gav mer drag än orginal. Att tokvarva är bara dumt så det finns ingen anledning men en del sysslar med det och det bara stör. Jag bor ganska nära väg 25 och det hörs mycket väl när en del mc drar förbi och de som låter värst är sporthojarna med ett fruktansvärt varv custom hörs de med men är långt ifrån lika störande trots höga decebell.
    Senast redigerat av Jan-Olov den 2008-10-31 klockan 15:05.
    Jan-Olov

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Hm jo, jag. Dom ska yla så plomberna lossnar.
    Jaja.. Så här låter en RIKTIG motorcykel!

    http://www.youtube.com/watch?v=XQcbQPjCD6Y

    http://www.youtube.com/watch?v=Eo9Zj...eature=related
    Senast redigerat av Scorpio den 2008-10-16 klockan 17:58.

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Scorpio Visa inlägg
    Och här är ett ljud jag skulle uppskatta, ett dovt muller. =)

  8. #18
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Blazer Visa inlägg
    Hej.


    *SNIPP*


    Jag hoppas att ni förstår att ovanstående är skrivet med en hel näve ironi och inte är något påhopp på någon individ, det är upp till var och en att ha sin åsikt om ljudnivåer och övrigt.
    Bara för att vara tydlig:
    Även jag försökte att vara lite ironisk i mitt psykologiserande runt barndomen och så.
    I verkligheten handlar det ju bara om bristande hänsyn dels till de icke mc-åkande och dels till de som önskar att mc-hobbyn ska få fortleva utan förlamande restriktioner (eller över huvud taget).

  9. #19
    Mr.Blazer
    Gäst

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Min griniga dag gick över, roligt formulerat!
    Kul att jag kunde förgylla din dag, med lite substans från verkligheten. ;D Hoppas det satt i hela dagen också. Annars får vi göra ett nytt försök en annan dag.

  10. #20
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Mr.Blazer Visa inlägg
    Kul att jag kunde förgylla din dag, med lite substans från verkligheten. ;D Hoppas det satt i hela dagen också. Annars får vi göra ett nytt försök en annan dag.
    Ja tack ska du ha, humöret var glatt resten av dagen här. =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •