Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 36

Ämne: Motorcykelljud

  1. #21
    Mr.Blazer
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Bara för att vara tydlig:
    Även jag försökte att vara lite ironisk i mitt psykologiserande runt barndomen och så.
    I verkligheten handlar det ju bara om bristande hänsyn dels till de icke mc-åkande och dels till de som önskar att mc-hobbyn ska få fortleva utan förlamande restriktioner (eller över huvud taget).
    Givetvis, för min del. Min tanke var bara lite att hur mycket MC:n än låter så är det mycket upp till föraren att hantera detta. Och hur kul vore det om alla körde ”el” moppe låter inte alls.
    Sedan är det ju lite olika från person till person vad man tycker är ”oljud”, men vad det verkar som är vi nog ganska eniga om att ”riskockare” med utbytt system inte är så trevligt, (beroende på varv m.m.). däremot en V-twin med ”rätt” system (lite dovt muller) kan vara en njutning. Eller…

  2. #22
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Blazer Visa inlägg
    däremot en V-twin med ”rätt” system (lite dovt muller) kan vara en njutning. Eller…
    Yes! Hålller med. Dovt muller får mig att smälta, Ducatin på filmerna Scorpio länkade in är ett sånt ljud jag gillar.

  3. #23
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Förresten, här är en väldigt kort men rolig filmsekvens på min Trajja och dess ljud:

    http://www.youtube.com/watch?v=GjNJ55aYVyg

    Ääh, slänger in en till då:

    http://www.youtube.com/watch?v=kV8_-UHjS2A
    Senast redigerat av Nina den 2008-10-16 klockan 18:43.

  4. #24
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Såg en sådan där Boss eller vad dom heter åka förbi macken i Åtvidaberg i sommras och det var en konstig upplevelse att se en båge åka iväg och så var det jordens V8 vrål, men det lät härligt.

  5. #25
    Mr.Blazer
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Yes! Hålller med. Dovt muller får mig att smälta, Ducatin på filmerna Scorpio länkade in är ett sånt ljud jag gillar.
    Nja,,, för min del vill jag nog ha något lite ”råare” mer botten drag typ.
    Är i grund och botten en V8 människa, men får väll nöja mig med ¼, men spelar roll, det låter skönt, och killar ”döts skönt i kistan…”

    Typ så här.. (om vi håller oss till MC)

    http://www.youtube.com/watch?v=xUQRJhQzGvo


    http://www.youtube.com/watch?v=VwkoI...eature=related

  6. #26
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jo, HD är alltid HD och låter alltid gott.
    Sportster var jag insnöad på ett tag men det blev ingen.

  7. #27
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Jo, HD är alltid HD och låter alltid gott.
    Sportster var jag insnöad på ett tag men det blev ingen.
    Vi var på Beviks igår och kollade på HD och fy fasen vad sugen man blir, deras ljud är ju grymmt och så har dom ett par snygga modeller.

  8. #28
    Har jag missat nåt ?????????? i starten på tråden va de bedrövligt med cyklar som låter,nu i slutet suktar ni efter H-d som ska gå med öppna stryter för att gå bra,töcker att de velas för mycket här,men de e min uppfattning.

  9. #29
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Blazer Visa inlägg
    Givetvis, för min del. Min tanke var bara lite att hur mycket MC:n än låter så är det mycket upp till föraren att hantera detta. Och hur kul vore det om alla körde ”el” moppe låter inte alls.
    Sedan är det ju lite olika från person till person vad man tycker är ”oljud”, men vad det verkar som är vi nog ganska eniga om att ”riskockare” med utbytt system inte är så trevligt, (beroende på varv m.m.). däremot en V-twin med ”rätt” system (lite dovt muller) kan vara en njutning. Eller…
    Om jag inte behövde ta hänsyn till andra (såna som störs eller till mina mc-kamrater som kommer att få fan för det jag ställer till med (i mc-kollektivet finns definitivt inget som ens påminner om privatansvar!)), skulle jag gärna åka Guzzi med lite öppnare system än original samt helt öppet på insugssidan.
    Min första stor-Guzzi hade det nästan så en period och acc-ljudet var rys-vackert medan ljudet vid avslag (särskilt i långa tunnlar) var alldeles underbart ljuvligt. Men det räcker inte som argument, tyvärr...

  10. #30
    Jag skulle kunna tänka mig att äga en Ducati enbart för ljudet, sen är de underbara att köra också men ljudet står i en klass för sig!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •