Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: BESIKTNING Trike

  1. #11
    En trike är vanligtvis reggad som mc och då gäller alltså mc-regler. Men som trehjulig mc, så finns det speciella regler som bara gäller för dessa. Oavsett om den är reggad som mc eller bil, så kan den framföras på A eller B kort.
    Är relativt säker på att lagen ändrades för flera år sedan beträffande hjälmtvång, idag spelar det inte någon roll hur Triken är reggad, det skall bäras hjälm.
    Var rädd om dig, kör Trike

  2. #12
    Härligt att se det fins fler som har trike Här på forumet. Jag har noll koll på hur dessa lagar är. Köpte en importerad Bunker Trike i somras och jag behöver inte besikta förens om 4 år :-) . Kanten har rätt Hjälm är ett måste det är vella det enda jag vet :-)

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av voivoi Visa inlägg
    Härligt att se det fins fler som har trike Här på forumet..........

    Och fler blir vi kanske när våra 2-hjuliga vänner inser att Triken inte följer den illavarslande olycksstatistik som deras 2-hjulingar dras ;-)
    Var rädd om dig, kör Trike

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162
    Men när det finns lika många trike som 2hjulingar, vi kollar statistiken då :-)

  5. #15

    Thumbs up NYBESIKTIGAD

    Hejsan Hojvänner !

    Ja då kan man rulla 2år till, pinsamt vad dom kan lite om Hemabyggda Trikar. Killen körde 4 rundor på området innan han kom tillbaka, vet ej om man kan kalla det besiktning han såg väldigt nöjd ut, sen inne i hallen blev det uppvaktning ifrån dom andra gubbarna. Mycket snack och liten verkstad!!!!!!!!!

    MVH TRIKE ROBBAN


    Slog ihop de två trådarna och trike och besiktning, enklare att hitta för de som vill läsa /Pewa
    Senast redigerat av pewa den 2008-10-22 klockan 20:38.

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Han tyckte nog bara att det var kul att få köra en trike helt enkelt, inte att det skulle vara nåt tveksamt fel på den.
    Grattis, nu är det bara att tuta och köra. =)

    Förresten, hur var det det där med co-halten och trike? =)

  7. #17

    BESIKTNING

    HEJSAN!

    Nä någon Co kollar dom inte på mc tydligen! Men jag slog ändå i E85 2L i tanken och gjorde ett oljebyte om dom skulle kolla.

    MVH Robban

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av trike robban Visa inlägg
    Hejsan Hojvänner !

    Ja då kan man rulla 2år till, pinsamt vad dom kan lite om Hemabyggda Trikar. Killen körde 4 rundor på området innan han..............
    Här hemmavid rullar det inga Trikes och därför brukar bli lite extra uppståndelse när man besiktar, precis som för dig.
    Sist gång jag besiktade Triken, så försvann besiktningsmannen 15-20 minuter på Triken. Efter några minuter dök en kompis upp som förvånat frågade vad jag höll på med, på väg upp till besiktningen så hade kompisen sett min Trike nere på stan och undrade hur i h-e jag hade hunnit upp för honom.

    Självklart så var det besiktningsmannen som tog sig en extra sväng och det hade jag självklart inget emot, alltid bra med goda relationer SB ;-)
    Var rädd om dig, kör Trike

Liknande ämnen

  1. Trike
    Av Cyberkatta i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-06-05, 23:25
  2. trike ztr
    Av elvedin i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-14, 16:17
  3. ZTR trike
    Av miniDULTEN i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-10-10, 14:18
  4. trike
    Av v-twin i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-14, 18:55
  5. Trike
    Av Kanten i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •