Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 70

Ämne: MC-kort!!

  1. #51

    SV: MC-kort!!

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Nää! Vad hände Printer? Har du ny tid eller måste du vänta bort resten av sommaren nu?
    Det lät sååå tungt Katarina! "Vänta bort hela sommaren" - för det är precis så det blir för mig. Finns inga körtider + att det är semesterstängt i fyra veckor gör att jag kan köra upp tidigast i augusti.
    Nu får MammaMu köra mc utan handledare! Lovely!!!

  2. #52

    SV: MC-kort!!

    Men, vad surt > Strax före semestrarna också > >

    Nåja, lycka till nästa gång i stället

  3. #53

    SV: MC-kort!!

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Trist, vad felade det på?
    Jag var mest rädd för krypandet men det gick bra.
    Det sprack på undanmanövern, fick 2 försök och klippte en kona på vägen "upp" på 1:a försöket och en kona på väg "ner" på 2:a.
    Jag fick göra bromsproven också och bägge 70 + 90 satt som gjutna. men sedan blev det ingen trafik (som jag inte har bekymmer med).
    Men jag är inte påverkad av detta utan har samma körkortslösa status som igår morse.
    Det som stör mig är att jag har så dåligt med tid, jobbar som semestervikarie just nu och på ett "vick" har jag svårt att be om ledigt.

    Men jag skall öva undanmanövrar ett par ggr och sedan hoppass vi på en tid i början eller mitten på juli.

    Nu är vi glada igen, ha en trevlig helg allesamman.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  4. #54
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: MC-kort!!

    Citat Ursprungligen postat av mammamu
    Det lät sååå tungt Katarina! "Vänta bort hela sommaren" - för det är precis så det blir för mig. Finns inga körtider + att det är semesterstängt i fyra veckor gör att jag kan köra upp tidigast i augusti.
    Här inom 08-området är det fullbokat ända in i slutet av augusti/början av september, kuggas jag får jag vänta omkring +2 månader till nästa chans. >
    När det nu tycks vara såååå många som ska ta MC-kort och det är låååång kö till uppkörningarna, varför har de inte satt in extra resurser? Jag har fått uppfattningen att det är samma visa varje år men kanske det är bara så här just i år (?).

    Printer: Jag har gjort samma sak, man genar för mycket. Men du måste väl inte göra om precis hela provet, det är väl bara undanmanövern nästa gång? Har du nån ny tid snart eller försvinner hela sommaren bort i väntan…?

  5. #55

    SV: MC-kort!!

    Katarina: Jag håller tummarna för att du klarar det!! Så slipper du bry dig om väntetider och annat ;D

  6. #56
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: MC-kort!!

    Citat Ursprungligen postat av Karin
    Katarina: Jag håller tummarna för att du klarar det!! Så slipper du bry dig om väntetider och annat ;D
    Tack Karin, och jag är redan nervös. :-\ Har liksom fått för mig att de är rätt stränga och kan kugga en för skitsaker…
    Vi får se hur det går, jag förväntar mig inte att lyckas vid första försöket fast det vore ju helkul om man lyckas.

  7. #57
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: MC-kort!!

    Jag håller en massa tummar för er som håller på att ta era mc-kort! Hoppas det blir en massa sommar kvar efter att ni fått lappen!
    Vet inte om det är någon tröst i er väntan men en stor undersökning visar entydigt att det är NU det gäller; det är grundutbildningen samt de höga kraven vid körkortstagandet som avgör säkerheten i framtiden (medan frivillig vidareutbildning snarare verkar försämra säkerheten - jäkligt knäppt!).
    Försök alltså se kraven som en investering i många, lyckliga, skadefria, framtida mc-mil.

  8. #58

    SV: MC-kort!!

    Printer: Jag har gjort samma sak, man genar för mycket. Men du måste väl inte göra om precis hela provet, det är väl bara undanmanövern nästa gång? Har du nån ny tid snart eller försvinner hela sommaren bort i väntan…?
    [/quote]

    Jag måste göra om hela provet, vi hoppas på en tid i mitten eller den senare delen av juli.
    I skåne där jag bor är hojsäsongen ofta 10 månader om året...
    Lite kallt ibland men is och myggfritt.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  9. #59
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: MC-kort!!

    I dag skapade jag min egen konbana och bara för att göra den extra svår la jag den på en guppig grusplan samt förkortade avstånden mellan konorna. Det ska vara 4 m emellan men jag la dom bara 3 m emellan för att göra det hela riktigt knivigt. Jag värmde upp på att köra 8r, se länkar nedan.

    Kort film, ca 1 Mb, QuickTime Mpeg 4-format
    Längre film, ca 5 Mb, QuickTime Mpeg 4-format

  10. #60

    SV: MC-kort!!

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Nää! Vad hände Printer? Har du ny tid eller måste du vänta bort resten av sommaren nu?
    Nix, jag behöver inte vänta speciellt länge.
    Fick ny tid igår och den ligger ca 3 veckor fram i tiden.
    Men vikke datum det är tänker jag behålla för mig själv denna gång...
    Kanske börjar man bli skrockfull på gamla da'r
    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

Liknande ämnen

  1. Har kört upp !
    Av LinusE i forum MC-kort
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-07-27, 09:48
  2. Ta BE-kort?
    Av Motormannen i forum Off topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 14:39
  3. Ta mc-kort?
    Av Kit i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 11:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •