Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 70

Ämne: MC-kort!!

  1. #31

    SV: MC-kort!!

    Klart jag klarar kortet.
    Jag började spela gitarr vid 46 år och det går riktigt hyffsat.
    Kan man det så kan man ALLT, sedan skall jag åka räkmacka resten av denna hojsäsång som jag hoppas blir låååång ;D

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  2. #32
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: MC-kort!!

    Aaaah… ;D

    Efter dagens tur på banan så känns det inte som nån svårighet att köra upp nu! Det gick så j*vla bra i dag. ;D

  3. #33

    SV: MC-kort!!

    Grattis Kattis

    Jag sticker nu strax från jobbet, kör knappt 9 mil till min körskola för att där köra den sista lektionen innan uppkörning.
    Jag skall krypköra, krypköra och krypköra.
    Jag kommer att koka, det är ju så varmt i ett helt ställ men det är det värt.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  4. #34

    SV: MC-kort!!

    Citat Ursprungligen postat av Printer
    Grattis Kattis

    Jag sticker nu strax från jobbet, kör knappt 9 mil till min körskola för att där köra den sista lektionen innan uppkörning.
    Jag skall krypköra, krypköra och krypköra.
    Jag kommer att koka, det är ju så varmt i ett helt ställ men det är det värt.

    8) Printer
    Det är värt allt, varenda svettdroppe och varenda minut på konbanan.. att inte fler kör hoj beror bara på att det inte vet hur härligt det är
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #35
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: MC-kort!!

    I dag blir det konbana igen! Den ska bara sitta perfekt nu. ;D
    Målet är att inte en enda fot får sättas ner under krypkörningen så därför så ska jag knyta fast dom på fotpinnarna i dag…! 8)

  6. #36

    SV: MC-kort!!

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    I dag blir det konbana igen! Den ska bara sitta perfekt nu. ;D
    Målet är att inte en enda fot får sättas ner under krypkörningen så därför så ska jag knyta fast dom på fotpinnarna i dag…! 8)
    Menar du att inte sätta ner foten under hela körpasset? 8) ???

    Har inte satt mig in i det riktigt ännu men kan man bli godkänd trots att men sätter ner foten under krypkörningen?
    Nu får MammaMu köra mc utan handledare! Lovely!!!

  7. #37

    SV: MC-kort!!

    Min lärare har sagt att det inte får vara några fötter i marken på krypkörningen, inte annars heller för den delen, men att det som kollas är att man behärskar hojen och att en fot som ev snuddar backen inte betyder att man inte har kontroll.
    Det är körningen som sådan och inte fötterna som kollas, men sätter man inte ner fötterna så behärskar man hojen.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  8. #38
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: MC-kort!!

    Citat Ursprungligen postat av Printer
    Min lärare har sagt att det inte får vara några fötter i marken på krypkörningen, inte annars heller för den delen, men att det som kollas är att man behärskar hojen och att en fot som ev snuddar backen inte betyder att man inte har kontroll.
    Det är körningen som sådan och inte fötterna som kollas, men sätter man inte ner fötterna så behärskar man hojen.
    8) Printer
    Just det, eventuellt snuddar i marken, de ska HELST sitta kvar på fotpinnarna under hela krypkörningen. Det jag har problem med är själva vändningen på 360° i krypfart, annars går det jätteskitbra förbi konorna men just vändningen har jag svårt för, då åker en fot ner i marken.

    I dag slogs jag med banan igen, högfartsbanan = inga problem. Hårda inbromsningar i hög fart = inga problem. Väjning i 50 km = inga problem. Leda cykeln = inga problem. Men krypet — speciellt vändningen — hade jag så förb… svårt för i dag. >
    Jag ska be svärfar att vi övar mer krypkörning hemma, inte ut och lägga asfalt bakom oss utan enbart krypkörning, BARA krypkörning och inget annat.

    I dag var en mindre dag än igår, det flöt bättre i går. Hå hå ja ja, man har sina dagar, hoppas det inte är just en sån dag när man ska köra upp utan allting bara sitter klockrent och klaffar. Men i dag känns det mer hopplöst än det gjorde i går faktiskt… :'(

  9. #39

    SV: MC-kort!!

    Alltså, så här va...
    Upp med blicken, i det periferia synfältet ser man konerna i alla fall men det gäller att strunta i dem. Kolla dit du skall och du kommer dit.
    Mitt fel har varit att jag tittat på det jag inte vill köra på och då har jag gjort just det, kört ner dem.
    Kolla horizonten eller något ännu längre bort, har du koner till vänster, kolla åt vänster 1½ meter OVAN konerna så kommer allt att gå bra.
    Igår sa min lärare: "Varför har du inte gjort detta från början? Då hade du sparat 7000 spänn istället för att ge dem till mig!"

    Jag har hört detta hundra gånger men tittat på konerna och aldrig lyckats, igår kollade jag horizonten och allt gick perfekt.
    Det kändes naturligt också.

    Hoppas att jag minns detta imorgon....

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  10. #40
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: MC-kort!!

    Jo… Jag vet vad jag gör för fel. Men i går var en bättre dag för krypkörning (rena krypkörardagen), i dag var en bättre dag på högfartsbanan istället.

    Lycka till i morgon! ;D

Liknande ämnen

  1. Har kört upp !
    Av LinusE i forum MC-kort
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-07-27, 09:48
  2. Ta BE-kort?
    Av Motormannen i forum Off topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 14:39
  3. Ta mc-kort?
    Av Kit i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 11:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •