Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Att jag inte lär mig.

  1. #21
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Lite by-side (och det hoppas jag sannerligen detta vänliga Forum står ut med!):

    Olika mc skiljer så mycket när det gäller smidigheten upp/ned från centralen.
    De flesta BMW och nästan alla Guzzi är riktiga föredömen där; trots att jag bara väger in på 63 kg kan jag trampa upp dessa maskiner och bara stödja bågen lite lätt med handen.
    Några japaner jag haft (schhhh, berätta inte att jag åkt asiatiskt!) har varit hemska - rena brottningsmatchen att få upp dem.

    Något som ju också är viktigt, är att centralen endast är användbar på helhårt underlag. I andra fall är det bara sidostöd som gäller...

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Några japaner jag haft (schhhh, berätta inte att jag åkt asiatiskt!) har varit hemska - rena brottningsmatchen att få upp dem.

    Något som ju också är viktigt, är att centralen endast är användbar på helhårt underlag. I andra fall är det bara sidostöd som gäller...
    Har haft turen att inte behöva ha några brottningsmatcher. Är ju lite tyngre, runt trettio pannor mer. Handlar för min del om teknik, tar aldrig i. Min K1200:a "flyger upp".

    BMW K1200LT har elektrohydrauliskt stöd på senare modeller. Mycket speciell upplevelse att sitta på hojen och hissas upp i luften. Funkar även med full packning och passagerare.
    Smart detalj!

Liknande ämnen

  1. Frågar man inte får man inte veta…
    Av pea_72 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 124
    Senaste inlägg: 2015-09-20, 22:16
  2. Ser inte bra ut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-16, 21:31
  3. Inte konstigt att inte bilisterna ser oss ju
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 20:33
  4. HLR, inte L-ABC
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 12:56
  5. Om du inte kör hoj, vad kör du då?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 14:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •