Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Yamaha fs1

  1. #1

    Yamaha fs1

    Vet inte om man kan fråga om mopeder här men testar....

    Yamahan går mkt bra men sen när den nåt topphastigheten så vill den dö, måste släppa gasen och den hackar och efter det vill den inte gå upp i hastighet och låter som den får för mkt bensin, kan det vara fel på blandningen av olja och bensin? Kör på 1 del på 5 liter bensin... Kan säga oxå att när jag frikopplar så varavar den ut men när jag släpper frikopplingen så vill den dö igen. Mopeden fortsätter att dö ut så att säga tills jag frikopplar, gasar jag då till och håller gasen så varavar den ut som de ska sen likadant när jag släpper frikopplingen så vill den dö.....
    Hoppas att ni kan hjälpa mig
    Tack på förhand

  2. #2
    Kolla att allt sitter fast. Jag hade en motorsåg en gång den betedde ungefär på det viset, det var måga som försökte hjälpa mig men ingen kom på felet, inte förän jag bestämde mig för att riva skiten fann jag att hela cylindern var lös. Jag drog alla bultar så att det blev tätt sedan gick den- Den fick aldeles förmycket luft varvade som fanken orkade inget den gick inte ens att stänga av utan jag fick sätta till den mot en stock för att bromsa den , då dog den.
    Jan-Olov

  3. #3
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Airbag Visa inlägg
    Vet inte om man kan fråga om mopeder här men testar....

    Yamahan går mkt bra men sen när den nåt topphastigheten så vill den dö, måste släppa gasen och den hackar och efter det vill den inte gå upp i hastighet och låter som den får för mkt bensin, kan det vara fel på blandningen av olja och bensin? Kör på 1 del på 5 liter bensin... Kan säga oxå att när jag frikopplar så varavar den ut men när jag släpper frikopplingen så vill den dö igen. Mopeden fortsätter att dö ut så att säga tills jag frikopplar, gasar jag då till och håller gasen så varavar den ut som de ska sen likadant när jag släpper frikopplingen så vill den dö.....
    Hoppas att ni kan hjälpa mig
    Tack på förhand
    Finns sådär 300000000 mopedforum på nätet!

  4. #4
    Medlem franssons avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Smauland
    Inlägg
    146

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Airbag Visa inlägg
    Vet inte om man kan fråga om mopeder här men testar....

    Yamahan går mkt bra men sen när den nåt topphastigheten så vill den dö, måste släppa gasen och den hackar och efter det vill den inte gå upp i hastighet och låter som den får för mkt bensin, kan det vara fel på blandningen av olja och bensin? Kör på 1 del på 5 liter bensin... Kan säga oxå att när jag frikopplar så varavar den ut men när jag släpper frikopplingen så vill den dö igen. Mopeden fortsätter att dö ut så att säga tills jag frikopplar, gasar jag då till och håller gasen så varavar den ut som de ska sen likadant när jag släpper frikopplingen så vill den dö.....
    Hoppas att ni kan hjälpa mig
    Tack på förhand
    en del på fem där har du nog felet= 20%

  5. #5
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    jag tror hojen.nu har nått samarbete med moppeforum, det finns en länk längst ner iaf, kolla med dom kanske

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •