Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Human Wheels

  1. #1

    Human Wheels





    Eddie Svensson, Trelleborg (Bild: trelleborgsallehanda.se)


    Kortege
    I söndags gick Röda Korsets kortege vid namn Human Wheels av stapeln.
    Publiken fick njuta av ett mäktigt buller när 130 motorcyklar av olika märken och årsmodeller drog iväg. Det var ungefär 200 personer som tog sig sträckan mellan Trelleborg och Malmö.

    Syftet
    Huvudsyftet med kortegen är att samla in pengar till Röda Korsets nationella Vitabusskrets och till Humanitetens hus i Malmö.
    Föruom insamlingen är tanken också att visa att alla mc-åkare inte är ligister och kriminella, en bild som ofta förekommer i samband med olika kriminella mc-gäng.
    Man vill helt enkelt visa att det finns de som bryr sig och står för något annat.

    - Det är första gången vi arrangerar det här. I första hand är det en engångsföreteelse. Om det blir fler gånger vet jag ännu inte, säger Lasse Lähnn, huvudansvarig för arrangemanget.

    Röda korsets Vitabusskrets har fått sitt namn efter aktionen i slutet av Andra världskriget när de vita bussarna evakuerade drygt 15 300 personer ur tyska koncentrationsläger. Aktionen genomfördes av svenska soldater och Röda korssystrar under Röda korsets symbol. Det är den andan av mod, ansvar och humanitet som Röda korsets Vitabusskrets arbetar för.

    Humanitetens hus i Malmö arbetar i samma anda, med utställningar, utbildningar och programaktiviteter. Målet är att få besökarna att bli ansvarsfulla medmänniskor och huset besöks årligen av cirka 15 000 barn och vuxna.

    Källa: Trelleborgs Allehanda


    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Nilsson
    Gäst

    SV: Human Wheels

    denna tur var kanon bra all heder åt de som fixade denna , och blir det fler så kommer vi ännu fler , mvh Nilsson

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Human Wheels

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    denna tur var kanon bra all heder åt de som fixade denna , och blir det fler så kommer vi ännu fler , mvh Nilsson
    Jag håller med.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Liknande ämnen

  1. Carpathian 2 Wheels Guide
    Av c2wg i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-09-03, 10:44
  2. Wheels National 2012
    Av Ia_ i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 08:04
  3. Wheels Nat's i Barkarby
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 19:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •