Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 48

Ämne: Kawasaki ER6-n 2009

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Kawasaki ER6-n 2009

    Nya Kawasaki ER6-n ser inte allt för dum ut, snyggare än föregångaren samt en del förbättringar har den också. En sån provkörde jag men hade usel sikt bakåt, var lite kusligt att bromsa och inte kunna se om den bakom uppfattade bromsljuset, jag hoppas de gjort om sikten bakåt för ska man ha en sporthoj kan detta vara ett billigt alternativ.

    …tror nog jag ska provköra en vår/sommar -09!

    Klicka här för artikel

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tror att det kan vara en riktigt prisvärd, kul hoj på alla sätt!

  3. #3
    Medlem BIG1s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Tived
    Inlägg
    68
    Hmm.. Nu när dom gjort hela hojen fetare och tuffare.. Kunde dom inte knölat i en råare motor på en gång?

    Med en schysst 800 twin så skulle ju hojen vara ett spännande alternativ till BMW:s 800 GS och fusk-650..8)

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av BIG1 Visa inlägg
    Hmm.. Nu när dom gjort hela hojen fetare och tuffare.. Kunde dom inte knölat i en råare motor på en gång?
    Om du läste hela artikeln så står det:

    Motorn uppges har fått "ett antal" uppdateringar för bättre respons på låga varv och bättre varvvillighet.

    Jag tror den kommer bli ganska skoj ändå.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Respons på låga varv känns viktigast. Intressant att den är både mer varvvillig och bra vid lågvarv....Intressant kombination. Den vill jag också testa!

  6. #6
    Verkar vara en riktigt trevlig hoj, ännu trevligare med alla uppdateringar!

    Men man undrar ju varför det inte finns ett större motoralternativ? Z-modellen finns ju i både 750 och 1000.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #7
    Kawa kommer med mycket trevligt till 2009

    Jag gillar Voyager

  8. #8
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    ER6-f ser trevlig ut, men ja, en 750 skulle sitta fint.

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Vem vet, de kanske stoppar i en 750 senare? Men då har man gått i från vad den var från början.

  10. #10
    Medlem BIG1s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Tived
    Inlägg
    68
    Ibland gror tankar långsamt i skallen..

    Min nya tanke är en fundering om Kawasaki verkligen går rätt väg genom att göra sin storsäljare mera "maskulin" i designen som dom säger..

    Jag gissar att en ovanligt stor andel köpare av ER-6 har varit kvinnor. Både pga den smäckra designen samt låg sadelhöjd och måttligt med effekt.

    När man då gör designen mera maskulin utan att öka kubiken så undrar jag om man inte tappar många kvinnliga köpare som föredrar en mera feminin design, samtidigt som de män som nu lättare nappar på designen inte upplever att effekten matchar det tuffa stuket och hellre väljer en sportigare radfyra istället.

    Jag har en ganska "tjejig" smak vad gäller designen på hojar. Visserligen så kanske inte kvinnor automatiskt börjar drägla över allt som andas offroad som jag brukar göra, men snackar vi väghojar så gillar jag snygga linjer framför de mera maskulint kantiga racehojarna.

    Tycker ofta att de små lättkörda "tjejhojarna" är mycket snyggare än de större mera maskulint designade sakerna.. Däremot är jag ju fortfarande man och vill ha lite mera utrymme mellan sadel och styre samtidigt som jag uppskattar kraft och inte vill ha en motor som är för liten och snäll.

    Nu är ER-6:ans design maskulinare, men inte måtten och motorvolymen..

    Jag tycker fortfarande ER-6 är riktigt snygg men kommer aldrig köpa en så länge måtten och motorn är i stort densamma..

Liknande ämnen

  1. God Jul 2009
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 14:23
  2. 2009
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 08:47
  3. Kawasaki ER6-f 2009: gott betyg
    Av Nina i forum Street
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 18:57
  4. Hoj-X 2009?
    Av Nina i forum Träffar & Körningar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 14:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •