Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Here we go again, del 2 - Återkomsten

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Here we go again, del 2 - Återkomsten

    Vad gör man? Och hur gör alla andra? Uppenbarligen har han problem med att jag gör nåt roligt på min fritid. Ska jag måst behöva ge upp det jag tycker är roligt bara för att han, med sitt kontrollbehov för det har han när han håller på som han gör, ska få ha kontroll? Okej för att vi är gifta men han äger ju inte mig för det men ibland känns det som han banne mig tror det.

    Det har återigen varit klagan i dag på det att jag kör hoj. Tidigare, när jag gick på gym, fick jag höra ”Ska du gå och träffa dina pojkvänner med tvättbrädor nu?” fast det vill han inte erkänna att han sagt. Inte heller erkänns det att han förbjöd mig att köra hoj för en kort tid sen. Nu är han alltså igång igen…!

    Vad är bättre:
    1) en tjej som får ha trevligt och köra hoj, därmed en glad prick hemma?

    eller

    2) en tjej som sitter hemma och gaggar av ren tristess…?

  2. #2
    Var och en måste leva sitt eget liv inte leva genom andra visserligen med hänsyn till varanda men bara till en viss gräns. Det vor fan att sitta en dag och ångra sig varför gjorde jag inte det jag ville. Det var där för som jag köpte hoj en drömm som jag haft sedan ungdomsåren.
    Jan-Olov

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Katarina Visa inlägg
    Vad gör man? Och hur gör alla andra? Uppenbarligen har han problem med att jag gör nåt roligt på min fritid. Ska jag måst behöva ge upp det jag tycker är roligt bara för att han, med sitt kontrollbehov för det har han när han håller på som han gör, ska få ha kontroll? Okej för att vi är gifta men han äger ju inte mig för det men ibland känns det som han banne mig tror det.

    Det har återigen varit klagan i dag på det att jag kör hoj. Tidigare, när jag gick på gym, fick jag höra ”Ska du gå och träffa dina pojkvänner med tvättbrädor nu?” fast det vill han inte erkänna att han sagt. Inte heller erkänns det att han förbjöd mig att köra hoj för en kort tid sen. Nu är han alltså igång igen…!

    Vad är bättre:
    1) en tjej som får ha trevligt och köra hoj, därmed en glad prick hemma?

    eller

    2) en tjej som sitter hemma och gaggar av ren tristess…?

    Alternativ 1 skulle jag föredra.
    Det låter som om han har stora problem och att han kanske behöver något som väcker honom, jag tycker att du ska göra likadant mot honom om han inte går att prata med, det brukar bli ett jävla liv när dom kommer på vad som händer, det finns ingen anledning att du ska tolerera det. Försök först att prata med honom och går inte det så bli likadan och hjälper inte det så kanske han behöver hjälp av någon annan som kan hantera sådana saker, det är alltid svårt när man är inblandad.

    STÅ PÅ DIG.

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag skulle också föredra alternativ 1.

    Jag tror jag vet var skon klämmer:
    1) Han har inte hojkort.
    2) Jag satt under de första åren hemma för vi hade fått barn. Alltså inkräktar jag på ”hans” tid för det innebär att då kan inte han fara land och rike runt som han behagar som tidigare. Eftersom jag nu börjat köra hoj så stjäl jag helt enkelt av hans tid och han får vara hemma…

  5. #5
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Ge inte efter så kanske han snart växer upp och inser att du inte är hans mamma som ska springa runt och sköta markservicen för honom.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    det går ej att låsa en part i äktenskapet när vi gifte oss 1987 så sa prästen att man måste kompromissa för att det ska fungera och hitills fungerar det väldigt bra för oss

  7. #7
    Medlem wild hogs riderss avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping Sveriges Metropol
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Var och en måste leva sitt eget liv inte leva genom andra visserligen med hänsyn till varanda men bara till en viss gräns. Det vor fan att sitta en dag och ångra sig varför gjorde jag inte det jag ville. Det var där för som jag köpte hoj en drömm som jag haft sedan ungdomsåren.
    > Bara att instämma föregående talare, så är livet tillsammans, funkar inte det, ja då...

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag får väl helt enkelt göra en kycklingpaj igen, med eeextra mycket broccoli och annat grönt i hans hörn!

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Samlivet är som en tvål, ju hårdare du försöker hålla i den desto större risk att du tappar den...

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Samlivet är som en tvål, ju hårdare du försöker hålla i den desto större risk att du tappar den...
    Jo tanken har funnits att tänka igenom diverse saker, ja.

Liknande ämnen

  1. Stövlar del 2 – Återkomsten
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 18:53
  2. iPhone del 2 - Återkomsten
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 07:12
  3. Plastdel, del 2 återkomsten
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 21:46
  4. Under tiden, del 2 - Återkomsten…
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 08:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •