Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!

    Lägger in ett eget topic här också.

    Jag hoppas dessa personer hålls ansvariga för vållande av trafikolycka alt. vållande av annans död om det går så illa. Jävla idioter boende på Tungelstavägen i Tungelsta är less på motorcyklar att de har hällt ut grus på vägen!! Det kom senare en mc som givetvis for omkull!
    Till råga på allt snackas det om att spänna upp ett rep tvärs över vägen!

    Jag fick nyss precis höra detta av svärfar som läste Mitt i Haninge nyligen. Jag väntar på blaskan i brevlådan, hoppas det är en bild på stället. De boende där är rent av livsfarliga!
    Okej om det kommer hojar som kör fort och så men det ger inte dessa personer rätten att bli både domare samt bödel att få avrätta folk! >

    Jag ska klistra in detta på flera mc-forum i syfte att ingen fler kör omkull där.

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!

    På länken som fanns i detta inlägg är tidningen numera utbytt, artikeln finns inte längre på internet, tyvärr. :-\

  3. #3
    Nilsson
    Gäst

    SV: har ni kraschat någon gång?

    vi hade ett tag här nere ett ställe där folk stod och kasstade sten på motorcycklarna som körde igenom S Sandby , och det ända som hände var att man skrev om att mc folk kör som dårar , de påstod att det fanns hastigheter från 50 till 200 , men detta är på kullersten och vem f-n håller höga hastigheter där , tycker straffet för dessa som grusar eller kasstar sten på oss skulle jämföras med mordförsök , det var väl något i västerås med

  4. #4

    SV: VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!

    Okey att dom är less på buskörningar men vafan! Det är är ju mordförsök..

    Hade upp en liknande nyhet tiigare, då skadades en mc-förare efter att ha kört på utlagda stenar på vägen. Antagligen ett busstreck den gången men hur fan tänker man?
    http://www.hojen.nu/forum/index.php?topic=106.0
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!

    Usch, verkligen skrämmande. Var det inte stenbumlingar på motorvägarna under broar förra året eller var det året innan? De fick väl fast den som la ut dom vill jag minnas?
    Och just på den här vägen övningskör många trafikskolor med både bil, lastbil och mc.

    Jag tycker det kan liknas vid mordförsök och tänk om nån bil får sladd i gruset mitt i kurvan och far in i grannens tomt och dödar deras barn, mormor, mamma eller annan närstående. Hur kul är det att leva med vetskapen att man hjälp till att döda dom…?
    Snacka om grannsämja sen!

    Jag hoppas de förstår allvaret och tar sitt förnuft till fånga innan nån hinner gå och dö.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!

    Det är skrämmande vilka idioter det finns! Det ska ha gått väldans långt innan man börjar hälla ut grus.. det är helt livsfarligt!!

    Det fanns en väg vid mamma och pappas förra hus där det buskördes lite mc ibland. De ringde kommunen och klagade och de kom och satt ut stora blomkrukor samt varningsskyltar. Bättre att få det gjort ordentligt än försöka skada någon på det där viset!

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!

    Problemet med den vägen är att det kör lastbilar och långtradare där också, lite svårt att knixa såna runt de stora fyrkantiga blomlådorna fast helt klart borde nånting göras före nån hinner duka under pga folks ovett.

  8. #8

    SV: VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!

    Tjing, Printer här.
    Jag bor i Skåneland men är ganska nyinflyttad, innan dess bodde jag på en lantgård mellan St. Vika och Nynäshamn.
    Vi hade hästar, barn, hundar o katter och en massa vänner hos oss på helgerna. NI anar inte hur många hojar det kommer på en dag, vi räknade en helg när vi skulle ha vänner hemma. Den helgen var det ca 1400 motorcycklar som passerade.
    Helgen därpå räknade vi de som körde för fort och det var långt över 500.
    Vi bodde på ena sidan vägen och hade stall, garage och magasin på andra sidan.

    Glidarkorteger var som de är: Många, bullriga och långsamma.
    Sporthojarna var som de är: 5-7 st, låter som bålgetingar i 10 minuter innan de kommer och far förbi i hög fart.
    Tro mig, man tröttnar.

    Jag försvarar inte uthällt grus eller liknande dumheter men jag har ingen sympati med hojåkare som inte kan visa hänsyn. Åker man där folk bor på bägge sidor om vägen så kan man väl för xxx ta det lite lungt just där.

    8) Printer

    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  9. #9

    SV: VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!

    Printer, instämmer. Kör man i områden med barn/hus/djur eller nått i den stilen ska man visa hänsyn. Men att hälla ut grus är ju att gräva sin egen grav nästan.. bättre försöka snacka med hojåkare/mc-klubbar eller vilka som nu kör där och förklara läget. Alternativt sätta upp nått seriöst farthinder om det går.

    Sköna vägar borde alla få njuta av, både boende och hojåkare!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #10
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN!

    idioter! hur skulle världen se ut om alla löste sina problem på det där viset? tycker nästan lite synd om dom, känns vädligt desperat

Liknande ämnen

  1. Varning för grus- och potthål
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-03-31, 17:15
  2. Hojputs. VARNING: Starka bilder!
    Av Molgan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2013-09-13, 21:33
  3. Hojar jag kört! Varning, egotripp :)
    Av Jåke i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 04:14
  4. Varning för älgar....
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 14:48
  5. Varning för bedragare på Blocket
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •