Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Handikappad

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Min fru måste alltid fråga om lov....för att få diska. Det är min uppgift!
    Oftast svarar du NEJ med eftertryck.
    Jan-Olov

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Oftast svarar du NEJ med eftertryck.
    Visst är det så, gäller att hålla på sitt (enda) revir! Nä nu ljög jag lite, även tvättmaskinen är min. Fönsterputsning överlåter jag med varm hand till hustrun...

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Talking

    hemma hos oss så är ganska 50-50 men när viltet ska lagas till så är det gubben som vill stå vid spisen,men tvättmaskinen är frugans likaså har jag lyckats att slippa följa med till IKEA eftersom hon tycker att jag bara stressar och vill därifrån

  4. #14
    Jag skulle vara duktig i början och tvätta en maskin men det sprack, ett par nya vita trosor blev rosa. Sedan den dagen får jag inte röra tvättmaskinen. Jag tyckte det kvittade, men de var jätteviktigt att trosorna inte var rosa.
    Jan-Olov

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag skulle vara duktig i början och tvätta en maskin men det sprack, ett par nya vita trosor blev rosa. Sedan den dagen får jag inte röra tvättmaskinen. Jag tyckte det kvittade, men de var jätteviktigt att trosorna inte var rosa.
    detsamma hände mig efter det är jag bannlyst från tvättmaskinen

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    detsamma hände mig efter det är jag bannlyst från tvättmaskinen
    ........
    Jan-Olov

  7. #17
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag skulle vara duktig i början och tvätta en maskin men det sprack, ett par nya vita trosor blev rosa. Sedan den dagen får jag inte röra tvättmaskinen. Jag tyckte det kvittade, men de var jätteviktigt att trosorna inte var rosa.
    Jag har, i samtliga förhållanden, haft heta duster med damen om vem som ska få tvätta eftersom jag vill göra på mitt sätt.

    Avseende underkläder delar jag din förvåning över detta med färgen. Underkläder kan ju bara hamna i en av följande situationer: Endera kommer ingen att få se dem eller också ska de av fort som fasen. Varför då lägga ned så mycket omsorg på annat än att de sitter skönt, är rena samt pallar rationell tvätthantering?

  8. #18
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    När jag levde ihop med min före detta så var det rätt så bra fördelning på hushållsarbetet, jag är en katastrof i köket så där fick hon rumstera om, hon var en katastrof i tvättstugan och slarvade med dammsugaren så det tog jag hand om. Vi hatade att diska lika mycket båda två så diskmaskin var ett måste. ^^

    Telepati hade trots allt behövts i många lägen, konstigt hur enkla meningsbyggnader kan tolkas på så många olika sätt.. Ett handikapp som jag tror jag delar med en stor del av den manliga befolkningen är att om vi får ett problem framlagt för oss så gör vi vårt bästa för att lösa det. Tog mig 10 år att inse att när damen "ville prata" om nåt problem så var det faktiskt bara "prata" hon ville. Man ska om jag förstått det rätt sitta och älta problemet tills det gått över, om man direkt kommer med en lösning eller ett svar på problemet sabbar man tydligen hela terapin. Så man fick sitta där och behärska sig så länge man bara orkade och bara "prata"..

    Är det bara jag som råkat ut för detta eller är det ett globalt fenomen?

  9. #19
    Min fd ville dela på alla "hennes" sysslor, jag sa ok laga du bilen så tvättar jag tvätten.
    En annan grej var att jag ägde båda bilarna, hon ville ha en "egen" så skedde men när försäkringen skulle betalas så var hon inte intresserad att ha en egen bil.
    Vi skildes för 17 år sedan
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  10. #20
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Hasse i Kristianstad Visa inlägg
    Min fd ville dela på alla "hennes" sysslor, jag sa ok laga du bilen så tvättar jag tvätten.
    En annan grej var att jag ägde båda bilarna, hon ville ha en "egen" så skedde men när försäkringen skulle betalas så var hon inte intresserad att ha en egen bil.
    Vi skildes för 17 år sedan
    Jag förstår det, Hasse. Hade jag också gjort.

    Här i huset gör jag maten, jag sköter diskmaskinen, tvättar dotterns och min tvätt och all annan tvätt utom Jockes, han tvättar sina kläder själv.
    Jag städar hela huset och tvättar mina egna fordon själv och betalar allt som hör till som bränsle, försäkring, skatter, ev reservdelar etc, han sköter sina egna fordon och kostnader.

    Så ser det ut i vårt hem.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •