Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Vill förverkliga drömmen, men vad ska jag välja?

  1. #11
    Big 1 vad menar du med tung blysläde Intrudern väger ca 20kilo mer än viragon
    Som custom hoj så jämnför jag viragon med Honda cb750c/vf 750c o suzuki gsx 750l som i mitt tycke är bättre Dom slår viragon med hästlängder
    Virago är en hög varvig motor medans intrudern/dragstaren är låg varviga=bättre botten drag
    Därför rekomenderar jag Intruder o dragstaren det är mer custom
    Jag har bara kört 650 dragstaren med öppet system men den gick myket bättre en 535an

  2. #12
    Medlem BIG1s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Tived
    Inlägg
    68
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Big 1 vad menar du med tung blysläde Intrudern väger ca 20kilo mer än viragon
    Som custom hoj så jämnför jag viragon med Honda cb750c/vf 750c o suzuki gsx 750l som i mitt tycke är bättre Dom slår viragon med hästlängder
    Virago är en hög varvig motor medans intrudern/dragstaren är låg varviga=bättre botten drag
    Därför rekomenderar jag Intruder o dragstaren det är mer custom
    Jag har bara kört 650 dragstaren med öppet system men den gick myket bättre en 535an
    Ledsen om du kände dig påhoppad med din Intruder..

    Var kanske lite för rak där..

    Har varit ute på en touringsväng med ett par bekanta som åkte Intruder 1400. Killen var en lättviktare och hans flickvän bak likaså.

    På en fantastiskt rolig sträcka med en kurvig och kuperad väg så gasade jag naturligtvis på lite med min gamla R 75 från-77. Fick vänta länge på att Intrudern skulle komma ikapp sedan. Han var tvungen att köra lugnt å fint i kurvorna och akta sig för ojämnheter i vägen för att undvika genomslag..

    Jag kan förstå känslan med en enormt maffig motor som Intrudern har. Gissar att den på sin tid ansågs lika brutal som Triumph Rocket är idag. Men som allsidig körmaskin tror jag inte mycket på den..

    Om jag körde ifrån den rejält med min gamla R 75 så hade jag kört i 8r runt den med den rappa och smidiga Viragon jag nyss var ute och luftade i solskenet.

    Den är högvarvig men fortfarande stark från botten.. I mitt tycke en fantastiskt skön och flexibel motor.

    Drag Star har 40 hästar original. Det exemplar jag provade orkade nätt och jämnt upp i 120 km sedan verkade den dö helt.. Har inte kört 535 men vet att den plockar ut några hästar till och likt Virago 750 är känd för att vara snabb och rapp.

  3. #13
    Ne inte känner jag mej påhoppad
    Men du jämnför mustang med flodhäst hehe
    Din R75 kan jag räjsa mot de har med person i fråga o göra Tror inte jag kommer långt bakom om inte före
    Vi kan ta en R1 både mot viragon o R75an så kan vi se hur de går hehe
    535 är en trött hoj frugan har haft en sådan
    Som jag skrev tidigare om man vill ha en snabbare custom så är dom billigare o bättre en viragon
    Suzen är ingen snabb hoj men ett jäkla vrid har den De är många hojar som ligger i lä mot den
    Jag personligen gillar vrid så viragon räknar jag bort då
    En hoj jag inte har testat är Hondas cb750c nyare modellen typ 94a o upp till typ99
    den har jag bara hört bra om

  4. #14
    Jag pratade i kväll med en som körde intruder 1400 och fick det intrycket att den är jäkligt känslig på gasen i kurvpor och liknande den är helt änkelt för stark för att vara bekväm, skall man behöva passa gasen hela tiden för att inte bakändan skall komma när man drar på och det är inte bra, ser man där till att inte bromsarna är något vidare så tycker jag att intrudern är något att välja bort vid ett val. Jag måste tillägga att jag inte själv kört hojen men det är det intrycket jag fått när man snackar hoj.
    Jan-Olov

  5. #15
    Jan-Olov jag lovar att han har fel det beror på den som sitter på hojen-)
    En R1 ÄR mycket värre
    Det har med den som sitter på hojen o göra
    Fel gubbe? Rätt gubbe o hoj ohoj va de går eller ! hehe

Liknande ämnen

  1. Sponsrat inlägg: Låna till MC-drömmen
    Av pewa i forum Artiklar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-11-24, 15:07
  2. Välja hoj.
    Av kentaj86 i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-08-18, 20:48
  3. Hjälp mig välja
    Av Aenohe i forum Offroad
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2015-02-16, 19:52
  4. Drömmen om hojkort, en dröm?
    Av catrine i forum MC-kort
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2013-01-27, 20:04
  5. Hjälp med att välja hoj med abs
    Av moses i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 10:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •