Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Handtagsvärmare

  1. #1
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689

    Handtagsvärmare

    Nån som har tips på bra eller billiga?

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Nån som har tips på bra eller billiga?
    Här kanske?

  3. #3
    Jag har monterat Oxford handtag med effekt reglering. Jag hade på förra hojen värmehandtag men det var av en billigare variant och de var bra men det går inte att jämföra med Oxfords, mycket snabbare och högre effekt. Får jag råda satsa på ett handtag av högre kvalitet det lönar sig i längden. Många har jag förstått lägger värmarna på parkeringsljuset men då belastas även tändningslåset, och bräns den så kostar det, koppla hellre ett rellä i mellan.
    Senast redigerat av Jan-Olov den 2014-06-19 klockan 06:23.
    Jan-Olov

  4. #4
    Medlem MARCUS JOHANSSONs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Värmlandsskogen
    Inlägg
    13
    Är det någon som provat Biltemas handtagsvärmare? Var in där i dag och såg att dom hade en massa grejer till MC däribland dessa värmare..

  5. #5
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av MARCUS JOHANSSON Visa inlägg
    Är det någon som provat Biltemas handtagsvärmare? Var in där i dag och såg att dom hade en massa grejer till MC däribland dessa värmare..
    Har en kompis som kör med dem. Han är nöjd. Själv köpte jag Oxford, de såg lite snyggare ut tyckte jag. Inte lika plastiga. Men smaken är som baken...

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag har monterat Oxford handtag med effekt reglering. Jag hade på förra hojen värmehandtag men det var av en billigare variant och de var bra men det går inte att jämföra med Oxfords, mycket snabbare och högre effekt. Får jag råda satsa på ett handtag av högre kvalitet det lönar sig i längden. Många har jag förstått lägger värmarna på parkeringsljuset men då belastas även tändningslåset, och bräns den så kostar det, koppla hellre ett rellä i mellan.
    Kanske du löst ett problem åt mig. Hade värmarna direkt kopplade på batteriet och naturligtvis glömde jag att stänga av dem. Kopplade i stället över tändnigslåset, men tappade effekt. Skall koppla om, strömmen från tändningslåset till reläet blir då manöverström och tar driften direkt från batteriet för att slippa spänningsfall.

  7. #7
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Helt Ok med tanke på priset, har dessa på KLE 500:an och sen har jag Oxford på Goldwingen.
    Som redan sagts så är nog Oxford så mycket bättre som de kostar mer.

    Citat Ursprungligen postat av MARCUS JOHANSSON Visa inlägg
    Är det någon som provat Biltemas handtagsvärmare? Var in där i dag och såg att dom hade en massa grejer till MC däribland dessa värmare..
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanske du löst ett problem åt mig. Hade värmarna direkt kopplade på batteriet och naturligtvis glömde jag att stänga av dem. Kopplade i stället över tändnigslåset, men tappade effekt. Skall koppla om, strömmen från tändningslåset till reläet blir då manöverström och tar driften direkt från batteriet för att slippa spänningsfall.
    Jag tog spänningen till relät från bakljuset.
    Jan-Olov

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag tog spänningen till relät från bakljuset.
    Om du tog matningen till reläet från bakljuset, så går den ju över tändningslåset också.

    Man skall nog mata reläet direkt över en säkring från batteriet för att slippa spänningsfall. Manöverströmmen skall då gå från tändningslåset till ingången av termostaten.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du tog matningen till reläet från bakljuset, så går den ju över tändningslåset också.

    Man skall nog mata reläet direkt över en säkring från batteriet för att slippa spänningsfall. Manöverströmmen skall då gå från tändningslåset till ingången av termostaten.
    Spänningen från bakljuser drar ju bara relät därför inget spänningsfall till handtagsvärmen. Har du sedan en grov ledning från batteriet över en säkring till relät sedan till manöverdosan för handtagsvärmen så minimerar du spänningsfallet ännu mera.
    Jan-Olov

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •