Sidan 9 av 13 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 130

Ämne: Trilla med hoj hör till!

  1. #81
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    För ca 5 år sedan blev jag stoppad i en poliskontroll,vi ställde hojen (Honda panna) följde med polisen då jag hör något skrapande ljud,vänder mig om och får se mc:n står och tuggar sig frammåt.Hade ställt den i medlut,och att den stod kvar på stödet och inte välte är ett smått under.Ibland har man tur.

  2. #82
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    I eftermiddags var det dags. Hade som hastigast varit in och handlat en stock snus på Götgatan innan jag raskt var uppe i sadeln igen. Hojen stod parkerad på mc-parkeringen på Ölandsgatan/Götgatan. I med ettan och dra iväg. PANG. Rätt ner i backen och ramlar in i hojen som står intill. Dominoeffekt hinner jag tänka innan jag förstår att hojen som jag ramlat in i kommer stå kvar upprätt. Puh!!

    En stark kille hjälpte mig upp med hojen och jag kunde låsa upp skivbromslåset som man ska göra....

    Knäet lite uppskrapat, kanske en spricka i tummen, men annars är jag hel. Hojen likaså med undantag för smärre repor på bakre väskan.

  3. #83
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Knäet lite uppskrapat, kanske en spricka i tummen, men annars är jag hel. Hojen likaså med undantag för smärre repor på bakre väskan.
    Dät där med tummen låter inte kul och kan göra ont ett bra tag. konstigt att tummen så ofta får stryk när man lägger omkull. Resten verkar ju gått ganska bra. Men känn dig välkommen i trillinggänget.
    Ove

  4. #84
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Gjorde samma sak i Bodø for några år senn Med frugan på pallen Stoltheten fikk en liten knekk

    ___________
    Simen

  5. #85
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    Sidostöd utan växel i nedförslut, måste fanken komma ihåg det.
    Jan

  6. #86
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Dät där med tummen låter inte kul och kan göra ont ett bra tag. konstigt att tummen så ofta får stryk när man lägger omkull. Resten verkar ju gått ganska bra. Men känn dig välkommen i trillinggänget.
    Ja, tummen värker duktigt och jag anar att den kommer göra ännu ondare imorgon. Men den är i alla fall inte bruten eller stukad. Det finns de som inte kommit lika lindrigt undan. Imorgon kör jag igen. Utan skivbromslåset!

  7. #87
    Jag har en liten hittepå grej som hjälper mig att inte glömma.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Jan-Olov

  8. #88
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Finns fräcka senilsnören till skivbromslås, vilket är tur för mig...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  9. #89
    Citat Ursprungligen postat av mirrisen Visa inlägg
    Finns fräcka senilsnören till skivbromslås, vilket är tur för mig...
    Jag har testat, men var gång jag skulle använda snöret så låg det ihop trasslat eller fastnat i något annat.
    Jan-Olov

  10. #90
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag har testat, men var gång jag skulle använda snöret så låg det ihop trasslat eller fastnat i något annat.
    Skaffa ett skivbromslås med larm,det tjuter om du sätter dig på hojen,om du av någon andledning glömt det? Annars kan man ju jobba in det i skallen att hela tiden kolla.Dom gånger jag andvänder låset är ju om den står ute över natten någon gång på semestern när man är ute och far.Eller när den står i garaget.Kollar alltid över hojen innan jag sätter mig på.Men visst många har väl kanske lättare att glömma än andra.En kompis till mig glömde låset i Norge och drog i väg med sin Gs och det vart tvärnit och i kull,han klämde benet rejält under cylindern.Har för rutin att när jag ska packa ihop och åka är..fram med nycklarna som alla sitter ihop,startnyckeln sitter med karbinhake så jag slipper ha andra nycklar i tändningslåset(kan bli repor) bort med skivlås,lås upp väskorna och i med t,nyckeln

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •