Sidan 8 av 13 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 130

Ämne: Trilla med hoj hör till!

  1. #71
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Jaha,då var man äntligen med trillgänget.Jag och tanten var på väg till Åhuskortegen i kristianstad.Hade stannat vid ett stopp och skulle köra iväg och glömt att lägga den i ettan så när jag skulle köra låg den i tvåan med motorstopp som följd,och detta samtidigt som jag svängde styret.Hojen la sig så sakta och fint på sidan och Maud låg på gatan bredvid.Det roliga var att vi fortfarande hade kontakt via intercomet så jag fick direkt bekräftat att hon var oskadad liksom jag själv.Det var inga problem att resa Goldwingen på rätt köl själv,för det har jag lärt mig hur man gör på nätet och detta fick jag alltså praktiserat nu.
    Inga skador på oss och inga skador på mc:n,men ett litet jack i asfalten blev där.
    Är man en riktig biker nu ?

  2. #72
    Medlem Ändys avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    :-) jag har gjort precis samma sak. Hoppas det räknas för jag har inga planer på att rasa i högre farter.

  3. #73
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Är man en riktig biker nu ?
    Ja! Nu är du rätt konfirmerad. Välkommen i gänget.
    Ove

  4. #74
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det gör ont att rasa i högre farter. Man får också lite sömnsvårigheter några nätter samt upptäcker nya ömmande muskler i kroppen (modell grov träningsvärk).

  5. #75
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Jag har också trillat. När frugan och jag skulla åka från Bodö för några år sen efter å ha fikat gikk å väntade på hurtigruten på väg norrut. Satt oss på hojen la inn ettan men skivlåset hadde jag glömt å ta bort. Så hojen la sig ner i sakta trafik. vi måste hjälpas ut av andra som satt brevid, vi båda lå med benen i klem under hojen. Inga skador på hverken hoj eller personer. Men fölte mig ikke spesielt smart der jag låg

  6. #76
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Har också trillat när jag åkte ensam. jag ble påkjörd ut av en bil Det skjedde i Oslo fart ca 50kmt, jag ble slängd av hojen,:mad, skled på ryggen ca 30 meter med hojen före. Status 3 brytna rävben 2 brytna ben i tummen. Men med skinnställ och ryggskydd räddade det mig för mera skador. Men man kjennar at man lever med mycket ömma musklor dagene efteråt

    ____________
    Simen

  7. #77
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Har också trillat när jag åkte ensam. jag ble påkjörd ut av en bil Det skjedde i Oslo fart ca 50kmt, jag ble slängd av hojen,:mad, skled på ryggen ca 30 meter med hojen före. Status 3 brytna rävben 2 brytna ben i tummen. Men med skinnställ och ryggskydd räddade det mig för mera skador. Men man kjennar at man lever med mycket ömma musklor dagene efteråt

    ____________
    Simen
    Ryggskydd måste vara guld värt såna gånger. Jag spänner alltid på mig ryggskyddet när jag ska ut och köra hoj.

  8. #78
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Knivsta
    Inlägg
    3

    Startade ramla karriären sent

    Skitkul tråd det här.
    Tog nyligen a-kort vid 40 års ålder och hanterar nu en Triumph 1200.
    Men jag körde upp på en gammal racehäst, GPZ 900 R som antagligen inte är idealisk för uppkörning.
    Övade lågfartsbana med farsgubben och ett par koner.
    Det gick ganska bra tills jag gav för lite grundgas och hade fullt styrutslag.
    Hack, hack motorstopp och mcn välter i ultrarapid utan att jag kan göra något som helst.
    Ut rinner bensin och gissa om jag fick bråttom att få upp den.
    Tack och lov gick bara blinkersen sönder.
    Med detta i åtanke och den normala stressen vid uppkörningen klarade jag mig ändå galant

    Är som sagt färsking inom ramling och hoppas att jag inte skriver mer i denna tråd.

    Ska man kanske även öppna en tråd för klantigaste parkering, nerförsbacke m.m
    Det har redan hänt mig (skäms) fick be om hjälp att backa upp mig.
    jg

  9. #79
    Citat Ursprungligen postat av JohGus Visa inlägg
    Skitkul tråd det här.
    Tog nyligen a-kort vid 40 års ålder och hanterar nu en Triumph 1200.
    Men jag körde upp på en gammal racehäst, GPZ 900 R som antagligen inte är idealisk för uppkörning.
    Övade lågfartsbana med farsgubben och ett par koner.
    Det gick ganska bra tills jag gav för lite grundgas och hade fullt styrutslag.
    Hack, hack motorstopp och mcn välter i ultrarapid utan att jag kan göra något som helst.
    Ut rinner bensin och gissa om jag fick bråttom att få upp den.
    Tack och lov gick bara blinkersen sönder.
    Med detta i åtanke och den normala stressen vid uppkörningen klarade jag mig ändå galant

    Är som sagt färsking inom ramling och hoppas att jag inte skriver mer i denna tråd.

    Ska man kanske även öppna en tråd för klantigaste parkering, nerförsbacke m.m
    Det har redan hänt mig (skäms) fick be om hjälp att backa upp mig.
    jg
    Ja, det var ingen dum ide att ha en tråd om diverse klantigheter.

  10. #80
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av JohGus Visa inlägg
    Skitkul tråd det här.
    Tog nyligen a-kort vid 40 års ålder och hanterar nu en Triumph 1200.
    Men jag körde upp på en gammal racehäst, GPZ 900 R som antagligen inte är idealisk för uppkörning.
    Övade lågfartsbana med farsgubben och ett par koner.
    Det gick ganska bra tills jag gav för lite grundgas och hade fullt styrutslag.
    Hack, hack motorstopp och mcn välter i ultrarapid utan att jag kan göra något som helst.
    Ut rinner bensin och gissa om jag fick bråttom att få upp den.
    Tack och lov gick bara blinkersen sönder.
    Med detta i åtanke och den normala stressen vid uppkörningen klarade jag mig ändå galant

    Är som sagt färsking inom ramling och hoppas att jag inte skriver mer i denna tråd.

    Ska man kanske även öppna en tråd för klantigaste parkering, nerförsbacke m.m
    Det har redan hänt mig (skäms) fick be om hjälp att backa upp mig.
    jg
    Skäms inte för det, min GS ramlade i nedförslut på norgeturen,glömde lägga i växel när jag steg av.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •