Sidan 7 av 13 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 130

Ämne: Trilla med hoj hör till!

  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vill man stånka och ta lite extra så har ja ett bra tips - lägg hojen i mjuk och fin jord så gör det minst 25 kg + när man ska ställa upp den på hjulen genom att styre fotpinnar motorbåge och allt bara sjunker ner så den ligger helplatt mot backen.

    Hur det blev så? Jo även de smalaste kostigar har sina korsningar och om man har fel växel när man tar en så tvär sväng i mjuk mark så välter man. Jag vet för jag provade nyss
    Jaha mycket i denna tråd ska man höra innan öronen trillar av o det har mina nu gjort.
    Jag anser att man själv är orsak till att man tappar sin hoj. Punkt slut.
    Det handlar om att hela tiden tänka efter innan man ska parkera sin hoj var tänker stanna till. Inta har så brottom utan att man hinner kolla läget o reka av området så man på ett säkert sätt kan parkera utan oro för att hojen ligger ner när kaffet runnit ner i halsen.
    Nä se till att se Er om innan Ni nästa gång ska stanna o parkera Era bågar så lär denna tråd bli begraven snabbare än Ni tror.
    Har aldrig tappat eller varit in närheten av att uttsätta mig eller mina hojar för den plåga.
    Ha en trevlig helg allihopa o det är kul att vara tillbaka på hojen.nu efter lite datavila ett år eller så o vi hörs igen.
    Mvh FJRHåkan

  2. #62
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av FJRHåkan Visa inlägg
    Jaha mycket i denna tråd ska man höra innan öronen trillar av o det har mina nu gjort.
    Jag anser att man själv är orsak till att man tappar sin hoj. Punkt slut.
    Det var väl det han sa? Han hade fel växel i ett knixigt skogsparti, det var inte någon snöplig parkeringsvurpa. Skaffa en grusbuse och åk ut på lite äventyr så dröjer det nog inte länge innan du kan komma med något trevligt bidrag till tråden. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Det var väl det han sa? Han hade fel växel i ett knixigt skogsparti, det var inte någon snöplig parkeringsvurpa. Skaffa en grusbuse och åk ut på lite äventyr så dröjer det nog inte länge innan du kan komma med något trevligt bidrag till tråden. =)
    Ojdå Molgan.
    Nu hackade jag inte på en enskild person eller händelse ELLER???.
    Kan inte förstå din ilska en torsdagskväll o komma med sådana påhopp på en person utan veta vad han/hon gjort för äventyr och varför skulle det behövas en en grusbuse för att få uppleva det ???
    Nä läs och begrunda inläggen innan pekfingret får styra.
    Ha det bra o jag ser framemot flera treliga konversationer mellan oss
    Kör som vanligt
    Mvh
    FJR Håkan

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av FJRHåkan Visa inlägg
    Ojdå Molgan.
    Nu hackade jag inte på en enskild person eller händelse ELLER???.
    Kan inte förstå din ilska en torsdagskväll o komma med sådana påhopp på en person utan veta vad han/hon gjort för äventyr och varför skulle det behövas en en grusbuse för att få uppleva det ???
    Nä läs och begrunda inläggen innan pekfingret får styra.
    Ha det bra o jag ser framemot flera treliga konversationer mellan oss
    Kör som vanligt
    Mvh
    FJR Håkan
    Hej Molgan vill bara citera dig själv lite

    Jag tycker det är kul att slänga käft med folk som har andra hojar än mig, tex kromkälkar, invalidmoppar, rullande fritidshus och plastraketer, men det betyder inte att jag skulle se ner på nån bara för att vi har olika smak. När man är ute och träffar folk så är det ju hojintresset i första hand som har betydelse och det skulle ju vara tråkigt om alla åkte runt på likadana hojar.


    Mvh FJR Håkan

  5. #65
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av FJRHåkan Visa inlägg
    Ojdå Molgan.
    Nu hackade jag inte på en enskild person eller händelse ELLER???.
    Kan inte förstå din ilska en torsdagskväll o komma med sådana påhopp på en person utan veta vad han/hon gjort för äventyr och varför skulle det behövas en en grusbuse för att få uppleva det ???
    Nä läs och begrunda inläggen innan pekfingret får styra.
    Ha det bra o jag ser framemot flera treliga konversationer mellan oss
    Kör som vanligt
    Mvh
    FJR Håkan
    Nej jag är inte ilsk, men du citerade Ove och då får man väl förutsätta att det var riktat till honom?

    Och angående ditt andra inlägg: Jag har inte gnällt på någons val av hoj, så jag får väl bjuda igen och citera dig: "Nä läs och begrunda inläggen innan pekfingret får styra." Du citerade ett inlägg och hytte med det berömda pekfingret åt folk som inte kan parkera lika bra som du. Jag försökte påpeka att en vurpa i skogen och en slarvig parkering inte riktigt är samma sak.

    Nåväl, dumt att tjaffsa om ingenting. Men om du vill proklamera dina åsikter till allmänheten kanske du inte ska citera specifika inlägg i fortsättningen.

    Än en gång vill jag påpeka att jag inte är ilsk på något sätt, om det uppfattas så får jag skylla på att jag är en oborstad norrlänning.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #66
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Nej jag är inte ilsk, men du citerade Ove och då får man väl förutsätta att det var riktat till honom?

    Och angående ditt andra inlägg: Jag har inte gnällt på någons val av hoj, så jag får väl bjuda igen och citera dig: "Nä läs och begrunda inläggen innan pekfingret får styra." Du citerade ett inlägg och hytte med det berömda pekfingret åt folk som inte kan parkera lika bra som du. Jag försökte påpeka att en vurpa i skogen och en slarvig parkering inte riktigt är samma sak.

    Nåväl, dumt att tjaffsa om ingenting. Men om du vill proklamera dina åsikter till allmänheten kanske du inte ska citera specifika inlägg i fortsättningen.

    Än en gång vill jag påpeka att jag inte är ilsk på något sätt, om det uppfattas så får jag skylla på att jag är en oborstad norrlänning.
    Hej Molgan.Det fattar du väl att en norrlänning och skåning inte går ihop

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Surahammar
    Inlägg
    6
    Jag håller på att ta kort just nu, bara uppkörningen kvar, men har lagt hojen 3 gånger redan

    1. Övade krypkörning på tennisbanan hemma, bromsade tvärt av nån anledningen och tappade balansen. Jag orkade fan inte hålla upp hojen så jag lade ner den i slow motion.

    2. Övade krypkörning på tennisbanan hemma och hade ställt upp 1.5 liters PET-flaskor som konor. Jag märkte att jag kom för nära en flaska och skulle köra på den om jag inte bromsade fort. Nöp frambromsen och slog pungen i tanken och vickade i slow motion igen.

    3. Övningskörde till jobbet med en av mina handledare. När vi kom fram så tog vi av oss hjälmarna och pratade lite, jag satt dock kvar på hojen som var avstängd. När jag skulle kliva av så fällde jag ned stödet men halkade med foten på gruset under eller nåt.

    Vet inte riktigt vad som hände men vicka gjorde jag, och inte i slow motion.
    Foten vek sig åt fel håll under hojen och jag slog hakan i polarens tank så det bara skramla om det.

    Där låg jag som en gammal kebabrulle, oförmögen att resa på mig eftersom foten pekade rakt bakåt med 200 kilo ovanför. Jag fick hjälp av min kompis att komma upp och vi gick in.

    Jag förstår inte att foten inte gick av, eller att jag inte ens fick ont i den, men tur var väl det.
    Hakan däremot var först blå, sen svart och sen gul.

    Nu tittar jag alltid vart jag fäller ner stödet.

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Baptisten Visa inlägg
    Jag håller på att ta kort just nu, bara uppkörningen kvar, men har lagt hojen 3 gånger redan

    1. Övade krypkörning på tennisbanan hemma, bromsade tvärt av nån anledningen och tappade balansen. Jag orkade fan inte hålla upp hojen så jag lade ner den i slow motion.

    2. Övade krypkörning på tennisbanan hemma och hade ställt upp 1.5 liters PET-flaskor som konor. Jag märkte att jag kom för nära en flaska och skulle köra på den om jag inte bromsade fort. Nöp frambromsen och slog pungen i tanken och vickade i slow motion igen.

    3. Övningskörde till jobbet med en av mina handledare. När vi kom fram så tog vi av oss hjälmarna och pratade lite, jag satt dock kvar på hojen som var avstängd. När jag skulle kliva av så fällde jag ned stödet men halkade med foten på gruset under eller nåt.

    Vet inte riktigt vad som hände men vicka gjorde jag, och inte i slow motion.
    Foten vek sig åt fel håll under hojen och jag slog hakan i polarens tank så det bara skramla om det.

    Där låg jag som en gammal kebabrulle, oförmögen att resa på mig eftersom foten pekade rakt bakåt med 200 kilo ovanför. Jag fick hjälp av min kompis att komma upp och vi gick in.

    Jag förstår inte att foten inte gick av, eller att jag inte ens fick ont i den, men tur var väl det.
    Hakan däremot var först blå, sen svart och sen gul.

    Nu tittar jag alltid vart jag fäller ner stödet.
    Ha ha.....Har aldrig tänkt på att man kan likna sig vid en gammal kebabrulle,men att man kan se ut som dagens rätt i nyllet har man ju hört.Det var ju ändå väl att du inte skada dig illa.Ibland ska det till några misstag för att man ska bli mer försiktig framöver.

  9. #69
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    De som inte ramlat är inga riktiga hojåkare, hö hö…
    Man vet att man lever sen och upptäcker nya kroppsdelar och muskler dagen efter. Det hör till att drutta hojen hit och dit.

    Baptisten: det finns folk som glömt faktiskt bort sidostödet när de ska tanka och droppat hojen bredvid pumparna (inte jag än). Om det kan vara en tröst så är du inte ensam. Och titta inte på PET-flaskorna för då går hojen dit, den är så korkad så den gör som du hanterar den. Tittar du på annat som längre bort så lär du missa dem.

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Nej jag är inte ilsk, men du citerade Ove och då får man väl förutsätta att det var riktat till honom?
    Lugn och fin pojkar, jag tar inte illa upp!

    Bra tips om man inte vill ta några risker. Luta inte hojen - kör inte på den och ta aldrig upp stödet.

    Vill man använda sin hoj för att ha kul så blir det ibland väldigt nära vurpa och så händer det plötsligt när man inte är med på det som dyker upp. Eller också blir den trött och vill vila lite.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Ruta till hojen, till vettigt pris.
    Av nadako i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-30, 06:27
  2. Vädrar väl till en tur till Art Weekend i Hstad
    Av Foosi i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-10, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •